Uitzendbureau, geen werk door corona 

Onderwerp van Ginette

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
  2. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Mariona
    Hoe zit het dan met de zzp er.
    Mijn dochter is een half jaar geleden als zzper aan de slag gegaan. Haar man is ook zzper en hij werkt nog en heeft ook inkomen. Zij heeft de deur op slot moeten doen. Heeft ze zelf ergens recht op ? Of word het inkomen van haar man meegerekend met een aanvraag?



    >>LINK<<
  3. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Ik hing er al langer tegenaan en ervaar de Corona-situatie als de druppel die de emmer doet overlopen.
    In positieve zin in dat geval.

    Ik ben zojuist lid geworden.
    Eigenlijk niet zo zeer voor mezelf al weet ik minder zeker dan voorheen dat ons bedrijf de gevolgen zal doorstaan.
    Ik vermoed dat we de bonden hard nodig gaan hebben in de fase van puinruimen na Corona.
    Ik vermoed dat er na Corona een grote groep mensen op straat staan en veel werkzoekenden zal vermoedelijk tot een verschuiving in verhoudingen leiden waar ik op zijn zachtst gezegd niet kapot van ben.
    Ja, ik vermoed dat we de bonden nog nodig gaan hebben.
    (Ook zonder Corona trouwens want we hadden ze eigenlijk (altijd) al hard nodig.)

    Ach, en zoals ik altijd weer blij ben als ik een leuk iemand ken die ambtenaar is, dat ik belasting mag betalen, zo maak ik mijzelf gewoon wijs dat specifiek mijn contributie, volledig en regelrecht naar Mikky gaat.
    Alles paletti dus.



    Welkom meneer 😊👍🏼

    Er gaat idd een hoop werk aan de winkel zijn en vele handen maken licht werk.

    We hebben het iig voor elkaar dat we vanuit de SER (verbond van werkgevers en werknemers) dit advies konden neerleggen bij het Rijk, waarbij het erop lijkt dat het Rijk dit over gaat nemen.

    >>LINK<<


  4. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    18 mrt '20 - 08:18:24 / 18 mrt '20 - 09:23:47
  5. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef SFR


    Is het wel of niet verplicht dat een werkgever weet wie van zijn personeelsleden lid is van de bond en wie niet?


    Nee.. maar soms krijg je vanuit de cao een deel terug. Van je werkgever. Dus dan moet je je jaaropgave contributie insturen als declaratie.

    Hoeft niet overigens. Mijn werkgever weet ook niet dat ik lid ben 😎
  6. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ik ga ze nog eens mailen hoe of wat. Heb dat ooit eerder gedaan maar nooit antwoord op gehad.
    Wordt bij jou je lidmaatschap wel verrekend met je loon?


    In de nieuwe Wet Arbeid in Balans (WAB)
    Payrollers hebben vanaf 2020 ongeveer dezelfde status als vaste medewerkers. De bedoeling is dat er meer gelijkheid is tussen payrollers en vaste collega’s. Je hebt recht op dezelfde (primaire en secundaire) arbeidsvoorwaarden als je vaste collega. Dus niet alleen qua salaris en vakantiegeld, maar ook wat betreft een dertiende maand, vakantiedagen, scholingsregelingen, verlofregelingen, prestatiedagen, etc. Bovendien heb je vanaf dag 1 van je dienstverband recht op transitievergoeding.

    Dus de cao die het bedrijf hanteert, staat of je recht hebt (dus: of de vakbonden hebben geregeld) dat je je lidmaatschap deels vergoed krijgt. En dan geldt dat ook voor jou..
  7. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef josien1
    Mijn zoon zijn jaarcontract verloopt in deze periode en wordt nu, ondanks de toezegging van verlenging met een jaar, niet verlengd. En de andere tijdelijke contracten daar ook niet. Ik hoor dit heel veel om mij heen.

    En daar is van rechtswege helemaal niets aan te doen..
  8. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef rotonde
    Vanmorgen contact opgenomen met UWV. Nu mijn werkgever niet uitbetaald en niet bereikbaar is, en niet op mails reageert, kan ik met terugwerkende kracht WW aanvragen.
    Het voelt deels als verklikken, want ik weet dat ik mijn payroller hiermee in de problemen kan komen. Daags voor het sluiten van de horeca hebben ze de payrollovereenkomst met mijn opdrachtgever (dus waar ik echt werk) stopgezet, naar ons toe dan. In het systeem passen ze dit niet aan. Grote kans dat ze problemen met de NOW gaan krijgen.

    Maar goed, andere kant van het verhaal is natuurlijk dat er naast mij waarschijnlijk veel meer medewerkers tegen dit probleem aanlopen. Mijn payroller is een van de grootste in NL.



    En een loonvordering instellen. Maar die verjaart pas over 5 jaar, dus je hebt nog tijd :-)
Terug naar de lijst