Hoek beplanten

Hoek beplanten 

Onderwerp van DianaB

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Carlita
    Dat wil ik net zeggen, blauwe regen. Ik heb het advies gekregen een wisteria bloeiend te kopen zodat je weet dat ie vrucht /bloem geeft.
    Ik heb een prachtig bloeiende en eentje, mooi blad maar helaas niet bloeiend


    Klopt wisteria, vooral goedkope, is gezaaid en kan lang duren vooral hij bloeit. Duurt wel ff voordat je wat hebt
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Blauwe regen is leuk, maar duurt lang voor dat het bloeit en het sloopt mogelijk je schutting.

    Een vlinderstruik is er ook in petite, misschien is dat iets? Of een bruidssluier?


    Bruidsluier woekerd nog veel meer wordt complete chaos
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Tuwa



    Ik heb vorig weekend meerdere groenblijvende klimopplanten geplaatst tegen een schutting.
    Clematis
    Akebia (schijnaugurk)
    Sterjasmijn
    Kamperfoelie

    Naarmate de zomer vordert komt de druif daar ook tot volle wasdom (maar die is in de winter weer kaal) en er staat nog een vuurdoorn naast.


    Akebia blijft niet groen, clematis sommige soorten
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik zou gaan voor diverse klimplanten, Clematis, niet de Montana die woekert, in diverse bloeiperiode. Kamperfoelie is ook mooi en geurt. Wanneer je altijd groen wilt kun je een kleinbladige klimop planten die groeit langzamer. Akebia geurt goddelijk maar groeit behoorlijk, ik heb hem wel staan.
    Brem ruikt lekker ook in het wit te koop, evt bodembedekker en dan de Vinca wit of roze met lage asters voor najaarbloei. Verder ff black out voor verdere klimplanten.
    Lage struiken bv Caryopteris clandonensis, bloeit in de nazomer blauwpaars.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Tuwa



    Akebia blijft soms groen, hangt o.a. af van de kou.
    In combinatie met de andere planten blijft het toch een groen geheel.
    En ja, de clematis die ik heb is een groenblijvende anders had ik het niet een groenblijvende klimop genoemd.


    Ik heb al 20 jaar Akebia gehad maar er is nog nooit 1 blad aan blijven zitten en bij mijn zus ook niet. Dus ik zou daar zeker niet op vertrouwen. Ik vind het in de winter ook geen hele mooie plant, ook niet lelijk trouwens.
    Clematis idd wanneer de juiste soort hebt, ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee, alleen de bladverliezende.
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Tuwa



    Wat de Akebia betreft heb ik me op onderstaande link gebaseerd.
    Het is overigens voor het eerst dat ik Akebia heb, dus qua ervaring leg ik het ruimschoots af tegen jou.
    En volgens de kweker heb ik de goede soort Clematis, dus de groenblijvende (behalve met flinke vorst)

    >>LINK<<


    Je gaat veel plezier van de Akebia hebben, hij geurt zo doordringend en lekker en daarna heeft hij zijn mooie blad nog. Vruchten heb ik er nog nooit ingehad, maar dat maakt me ook niet uit.
    Weet jij welke Clematis dat is, ik zoek er nog één en groenblijvend ( of zo goed als) lijkt me mooi
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Tuwa



    Clematis Armandii 'Snowdrift'
    >>LINK<<


    Dank je, ga eens kijken of ik hem hier vinden kan.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Anke


    Smile

    Maar onderkant blijft zo kaal (bij mij althans)


    Er staan toch heesters voor, of zag ik dat verkeerd.
    Veel klimplanten zijn kaal aan de onderkant, dus is het handig er iets voor te zetten
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    @Tuwa
    Alvast een voorproefje van een volwassen Akebia.


    Plaatje
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Tuwa



    Als ik geen ruzie wil krijgen met de buren moet ik 'm dus wat in toom houden. Smile


    Ja iets wel, of je laat ze meegenieten van de mooie plant.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef maartje



    Dat gaat ook woekeren, gaat ook tussen andere planten zitten etc.


    Daar heb ik nog nooit last van gehad, eerder dat hij de winter niet overleefd
Terug naar de lijst