Plaat in deurkozijn maken

Plaat in deurkozijn maken 

Onderwerp van Dayenne

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    In mijn huurhuis mag ik geen gat maken in de balkon deur. Deze deur draait naar buiten open en kan vast gezet worden met een haak. Ik heb een airco gekocht en wil de afvoer graag goed bevestigen. Inmiddels ligt er een parachute stof afdichting ding, maar de deur is veel smaller (72cm). Ik vind het eigenlijk geen porum dat stof ding. Nou had ik bedacht. Als ik nou een plaat in de deur opening bevestig. Verwijderbaar, dus met klitteband of haakjes vast zetten. Daar de slang door. Tijdens gebruik is het immers warm weer en droog. Het balkon wil je dan niet op, maar indien gewenst zijn er nog twee deuren.

    Hoe kan ik dat het beste doen? Iemand een goed idee (niet te duur)?
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Komt ie.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Suzette
    Of bij de kringloop/op marktplaats of iets soortgelijks zoeken naar een deur met dezelfde afmetingen en die gebruiken ipv deze. Dan kun je deze deur tijdelijk in je berging stallen?

    Heb ik ook aan gedacht, maar deze deur er uit halen zie ik niet zitten.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Eric1
    Dat is snel. Ik zie dat er ook een raampje boven zit. Is dat geen optie? Bv met een plaatje hout waar je een gat voor de airco inmaakt? Anders zou ik denken aan een rechthoekig frame van latten, op de hoeken versterkt met een plaatje triplex en in bv het midden ook een strook triplex waarin een gat voor de airco. Op de rest van het frame kun je dan dik transparant plastic bevestigen / vastnieten. Op 4 of 6 plekken een haakje en in het kozijn een aantal oogjes. Zoiets? Het moet natuurlijk niet te zwaar worden maar ook niet te slap want je wilt het langer gebruiken.

    De slang mag max 1 meter lang zijn. Dan zou de airco op een verhoging moeten. Vind ik eng, want de airco heeft wielen. Ben bang dat ie dan van die verhoging valt.

    Een frame is ook wel een goed idee.

  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ja die heb ik al liggen. Die afdichting.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Wat voor plaat gebruik ik het best hiervoor? Ik zat eerst aan plexiglas te denken, maar daar is nauwelijks aan te komen.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Heel duidelijk. Ik had ook al zoiets in mijn hoofd getekend. Zat zelf te denken om met duimhengen te werken. Kan de deur toch nog open en dicht Smile
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Dirk

    Ja top maar zorg er wel voor dat er geen valse lucht extra wordt aangezogen via de kieren vandaar mijn tochtstrippen

    Ja dat is een goede tip. Als de deur er in hangt vanaf de buitenkant er op plakken, is dat handig? Of juist tussen deur en kozijn?
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Dirk

    Kijk nog eens naar de doorsnede .

    Trusten

    Smile

    Bedankt voor het meedenken.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Uiteindelijk is dit het niet geworden. Ik had een afdichtingsset gekocht, maar dat leek me op het eerste gezicht niks (handleiding ontbrak). Toch even verder gespeurd. Kwam een goede handleiding tegen. En nu zit het in m'n deur. Helemaal goed!
    Plaatje
Terug naar de lijst