Koffie in de groep gooien.

Koffie in de groep gooien. 

Onderwerp van Zwembandje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Oja, vakantiekoffie, is mij ook nog nooit gelukt om dat gevoel in mijn Nederlandse koffie te knutselen. Ik heb een aantal jaren in Spanje gewoond en de hele sterke koffie daar, heerlijk! Terug in Nederland probeerde ik dat met zo’n percolator maar dat was dan meer uit nostalgie dan dat de koffie me net zo smaakte als daar. Ik denk dat ik mijn koffieverslaving meegenomen heb uit Spanje. Hier in Nederland ga ik graag naar een leuk koffietentje hier in de stad om te genieten van een lekkere koffie. De bonen staan op de menukaart aangeprezen, je kiest dus een boon. Daar kan ik dan echt van genieten op mijn vrije dag. Misschien moet ik ook maar eens aan zo’n bonenmachine. Of misschien beter van niet (nu ik zoveel thuis ben)...
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Tsja, "vakantiekoffie" is gewoon niet te koop helaas.

    Een automatische bonenmachine is echt wel iets fijns.
    Ik heb deze >>LINK<< tweedehands van internet geplukt.

    Ik ben zeer onder de indruk van het ontwerp, de technische uitvoering van de machine, de degelijkheid (ondanks dat het Italiaans is) en vooral ook de mogelijkheden.
    Feitelijk heb je zo'n beetje alles in de hand wat invloed heeft op het eindresultaat (alle belangrijke "expert parameters") maar met het voordeel (t.o.v. handmatig) dat als je eenmaal de juiste setting bepaald hebt, e.e.a. reproduceerbaar is met exact hetzelfde resultaat.

    Ik drink de laatste maanden veeeeeeeeeel te veel koffie maar ik weet dat dat een fase is dus reken ik mezelf daar niet al te streng op af.



    Dat ziet er als een puik machientje uit! Delonghi is een prima k koffiemerk. En prijstechnisch ook heel erg ok. Dat heb ik nou nodig, iemand die me gewoon een linkje van een goed apparaat stuurt! Ik heb altijd het voornemen om 'het juiste' apparaat voor mijn, in dit geval, kofiebehoefte te vinden, alle voors en tegens goed af te wegen en dan een weloverwogen aankoop te doen.. Het blijft dan altijd bij een voornemen....
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Smile
    quote:
    Dit schreef Jee

    Smile
    Wil je hem niet aanmoedigen! Er staan hier al drie dingen waarmee koffie gemalen wordt...

Terug naar de lijst