Nieuwe kleine(re) auto.

Nieuwe kleine(re) auto. 

Onderwerp van Jeli

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli
    Ik ben op zoek naar een kleine(re) nieuwe auto (waarschijnlijk private lease) bijv. kia picanto, fiat 500, Citroën c1, volkswagen up, mazda2 enz. Het merk is echter niet het belangrijkste.
    Wat wel belangrijk is voor mij is dat ik bepaalde opties op die auto wil, namelijk cruise control, navigatie, achteruitrijcamera en airco. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Smile
    Er zijn zoveel verschillende uitvoeringen van auto's, daar kan die optie weer wel bij en de andere niet. De meeste dealersites vind ik ook niet echt heel duidelijk of overzichtelijk eerlijk gezegd.

    Weet iemand of er een site bestaat waarin alle merken verenigd zijn, waarop je de opties aan kunt geven die je wilt hebben, daarop kunt filteren en dat daar dan de auto's uitrollen met die opties? Zou toch reuze handig zijn? Smile

    Of weet iemand (uit ervaring of van horen zeggen of zo) een kleine(re) auto met bovengenoemde opties?

    Ik heb al bedacht dat ik anders binnenkort maar ga bellen met diverse dealers om te vragen of ze deze opties aanbieden op één van hun kleinste modellen.


  2. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    Top, dank je. Maar ik zie de optie navigatie er niet bij. Kijk ik er over heen?
  3. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    In eerste instantie ben ik echt op zoek naar een ingebouwde navigatie. Maar als dat niet lukt in combinatie met mijn andere eisen ga ik wellicht naar Android Carplay.

    Dank Dingetje. Zeker ga ik ook vergelijken op andere zaken. Maar het eerste criterium is deze 4 opties die ik er op wil. Vandaar uit verder selecteren.
  4. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Piep


    Mag ik vragen waarom je ingebouwde navigatie zou willen? Ik heb net een andere auto en ook ingebouwde navigatie, maar updaten enzo is een heel gedoe. Plus dat ik liever op google maps rijdt die de real time verkeerssituatie aangeeft. Van mij had het er niet op gehoeven denk ik...


    Zeker mag je dat vragen. :)
    En je hebt op zich een punt...
    Misschien is het ook omdat ik wel bekend ben met ingebouwde navigatie maar (nog) niet met een systeem dat op de telefoon werkt.
    Ik heb natuurlijk toch altijd mijn telefoon bij me.
    Maar kun je dan op zo'n android carplay of u connect of hoe het ook allemaal heet meerdere telefoons aansluiten?
    Bijvoorbeeld als één van mijn zoons in mijn auto rijdt en navigatie nodig heeft?
  5. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    Hyundai ga ik ook eens bekijken.
    Dank Leonard en Jeannette.
  6. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ja je kunt met elke telefoon die over de bedoelde app beschikt, verbinding maken. Dus heb je Android car, of apple carplay op je telefoon, dan kan dat.


    Smile
  7. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Deze gezien?


    Ja, houd ik ook in gedachte.
    Maar zijn 'jong gebruikte' auto's. Even nadenken of ik dat wil.
  8. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Tis meer het type wat ik bedoel. Niet direct bij deze maatschappij. En dan evt nieuw. En wat Dee zegt idd.


    Ah ok. Kilometers is inderdaad ook een goeie @Dee53
  9. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Ik heb de UP een keer gehuurd, ik vind hem geweldig, ook grote diepe achterbak, met twee lagen


    Goed om te weten.
  10. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef zessprong
    Hai hier even een reactie op een kleine auto leasen.Denk er wel even aan,mocht je binnen kort een woning kopen!!!.Dan houd de hypotheek verstrekker rekening met de Lease auto.
    Standaard word de nieuwprijs van de auto maal twee in rekening gebracht(dat kun je dus minder lenen!!!).Dus ga even naar of dat klopt.

    groet zessprong


    Bedankt. Ik hoef gelukkig geen hypotheek (meer) af te sluiten.
  11. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Dirk
    C3 , en andere van dit groepje geeft weinig bagage ruimte . Daar in tegen de Mi , Up en Citygo zijn trouwens allemaal uit de Volkswagen groep en basis hetzelfde . Auto’s met veel ruimte en ook als je lange knapen hebt thuis want die kunnen er prima in zitten/ rijden . Daarnaast zijn deze 3 erg stil in verhouding met de eerst genoemde .

    Ook is de Up en friends erg zuinig .

    CAR play is het beste om te nemen . Geen updates en door alle smartphones te bedienen . Ik heb het ook in de auto’s

    Ik geef Siri de opdracht om te bellen en alles te regelen door middel van spraak


    Bedankt Dirk.
    Al jouw tips en van anderen bekeken.
    De Citigo en 'normale' Mii zijn niet meer nieuw verkrijgbaar zover als ik zie.
    En de Up vind ik, met de opties die ik wil, te duur worden.
    Maar wat betreft Carplay ben ik wel 'om'. Smile
    19 jul '20 - 22:31:29 / 19 jul '20 - 23:03:33
  12. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef foetske
    Goh.
    Leuk onderwerp.

    Wij keken 'vroeger' naar een auto met de optie: starten in de winter.
    De optie 'roest' hoefde dan weer niet.

    Alfasud en Simca(Talbot) die roestten al in de folder.

    'Wij' waren nog blij met een interval op de ruitenwisser en mechanisch van binnen uit verstelbare binnenspiegels (die dan altijd nét te ver verdraaiden).

    Echt leuk dit.



    Ja, we zijn verwend. Of ik, in dit geval. Smile
    Of het is gewoon de vooruitgang, kan ook.
Terug naar de lijst