Alternatieve schutting

Alternatieve schutting 

Onderwerp van Tuwa

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    Liguster wordt wat breed, centimeter of 30 anders krijg je kale doorkijkplekken. Tweekeer per jaar minimaal knippen.
    Voordeel: het is een toevluchtsoord plek voor kleine vogels want kraaien en eksters e.d. kunnen er niet in. Nog een vlinderstruik en je hebt vogels bij de vleet.

    Hedera, tja, die ken je. Een woekeraar.

    Coniferen, daar was je duidelijk in.

    Groene of rode beuk: lang niet altijd lichtdicht. Wel inderdaad bladhoudend, valt af als nieuw blad komt.

    Fiburnum: groeit langzaam, heeft dik blad maar blijft ook in de winter lichtdicht. Word wel makkelijk te breed.

    Gouden regen, net als blauwe regen een plant die je toch we makkelijk kunt leiden, tot een haag toe.

    Wilde Wingerd, groeit snel, gaat vanzelf tegen de houten stelling op en valt mee. Maar kan ook op een muur, want de wingerd heeft geen haakjes maar zuignapjes: elke muur blijft onbeschadigd.
    En in de herfst wordt het blad fantastisch rood/geel/bruin. Hoef je weinig te doen, alleen enkele wingerds te planten.

    Wat ik denk dat de mooiste optie is, is de laurierkers. Frisse kleuren in het groene blad, onderhoud is makkelijk.

    Je kunt ook hier nog meer info halen:

    >>LINK<<
    (goeie kwaliteit en échte service, geen gezeur als er iets niet goed mocht gaan)

    of, belgie,

    >>LINK<<

    Mocht je nog meer tips willen, mail naar 'Opa Jan Pelck(mans)' onderaan de pagina (ik weet niet of hij het zelf nog doet, hij is ondertussen de 90 voorbij denk ik)
    >>LINK<<

  2. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Maar eentje die niet woekert zoals een hedera, hop, wilde wingerd, e.d.


    Een wilde wingerd woekert, zeg je. Qua groei kan ik dat met je eens zijn. Een hedera echter woekert onder de grond, net zoals citroenplantje en zo. Dat doet een wilde wingerd niet, daar doelde ik op.
Terug naar de lijst