Petitie: Gescheiden ouders hebben recht op een huis!

Petitie: Gescheiden ouders hebben recht op een huis! 

Onderwerp van bart

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Petitie: Gescheiden ouders hebben recht op een huis!


    Als ik de titel van dit draadje lees, me even niet in eventuele nuanceringen verdiep maar puur naar dit stuk tekst met uitroepteken kijk, dan denk ik :

    Smile Smile Smile Smile Smile
    Smile Smile Smile Smile Smile
    Smile Smile Smile Smile Smile

    Zijn we al helemaal van God los / hoe erg kan het nog worden?

    Ja, ik kan snappen dat het donders vervelend is als je gedwongen op elkaars lip zit maar op wiens bord zou de verantwoordelijkheid voor de oplossing van dat probleem werkelijk moeten liggen?

    Ik verbaas me steeds meer over sommige zotheid.
    Soms denk ik dat "het nieuwe normaal" zoiets is als "flink gestoord".

    Als je zaken zoals oorzaak en gevolg maar voldoende door elkaar gooit, of juist deels weglaat, ja, dan begrijp ik dat je tot zoiets als "Gescheiden ouders hebben recht op een huis!" terecht komt.
    Maar een nuancering is wel prettig.

    De insteek dat uit zeer hoge nood, (die ik kan begrijpen), een soort van automatische rechten ontstaan, dat is voor mij beduidend te kort door de bocht.
    Ja, een stukje eigen verantwoording, die is er wel.
    Je kunt niet alles overzien en pech kun je niet altijd voorkomen, in schrijnende situaties moet er hulp zijn maar mijn hemel, recht op een huis ....... ?
    Als je daar hardcore achter staat dan vind ik in ieder geval dat je recht hebt op een kamertje.
  2. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Dion
    Waarom doen die gescheiden stelletjes niet aan woningsplitsing.
    Kan toch.
    Studenten zitten ook vaak met zijn tienen in één huis.

    Hopsakee, probleem opgelost.

    En dat bedoel ik oprecht.

    Gewoon een "pool" (zwembad zo je wil) van huizen met gescheiden ouders, en dan tijdelijk wisselen.
    Kan tot leuke nieuwe samenstellingen leiden ook nog eens.

    Er is dus helemaal geen tekort van huizen voor gescheiden ouders, de capaciteit is er, die is hetzelfde, het moet alleen anders verdeeld worden.
    Niet poppetje A met poppetje B in één huis en poppetje C met poppetje D in één huis maar poppetje A met poppetje C in één huis en poppetje B met poppetje D in één huis.
    (En mocht men naast wisseling van partner ook nog anderszins willen "experimenteren" dan kan dat ook nog, dunkt me zeer aan te sluiten bij de hedendaagse behoefte om vooral alles te onderzoeken en niets te missen.)

    Geniaal, het kan gewoon !!
  3. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Hopsakee, probleem opgelost.

    En dat bedoel ik oprecht.

    Gewoon een "pool" (zwembad zo je wil) van huizen met gescheiden ouders, en dan tijdelijk wisselen.
    Kan tot leuke nieuwe samenstellingen leiden ook nog eens.

    Er is dus helemaal geen tekort van huizen voor gescheiden ouders, de capaciteit is er, die is hetzelfde, het moet alleen anders verdeeld worden.
    Niet poppetje A met poppetje B in één huis en poppetje C met poppetje D in één huis maar poppetje A met poppetje C in één huis en poppetje B met poppetje D in één huis.
    (En mocht men naast wisseling van partner ook nog anderszins willen "experimenteren" dan kan dat ook nog, dunkt me zeer aan te sluiten bij de hedendaagse behoefte om vooral alles te onderzoeken en niets te missen.)

    Geniaal, het kan gewoon !!

    Draadje kan dicht.
  4. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef EmC


    Tsss.. ik had het op pagina 4 al opgelost.

    >>LINK<<

    Echtniet !!

    Ik haakte af bij minder neuken.

    Minder neuken Smile Smile Smile Smile

    Er moet juist veel meer liefde de wereld in !!
    Er moet heel veel meer geliefgehebt worden.
  5. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Dat ik jou nu nog niet uitleggen dat er een verschil zit tussen beuken en liefhebben. Uiteraard kan het samengaan, maar is niet nodig

    Psies.
    Ik zeg dus niet dat fruit altijd een peer is maar heb het over de situatie waarbij een peer nog steeds als fruit aangerekend mag worden.

    Maar hoe dan ook, ook als de "horizontal mile" geen liefhebben betreft, dan nog, wat helpt het om dat af te schaffen?
    Hoe helpt het actief om zeep helpen van een leuk leven bij het zorgen voor een huis voor gescheiden ouders ? Smile Smile Smile Smile
  6. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef scar

    Betaalbaar is subjectief. Er moeten woningen komen voor alle inkomens. Dan ontstaat er doorstroming. Koop en huur.

    De plannen waren groots, toen werden alle bouwplannen stilgelegd icm co2 problematiek, toen kwam Covid-19.

    Het geeft alleen nut ingeschreven te staan als je inkomen lag genoeg is. Ik kom werkelijk nooit in aanneming voor sociale huur ivm mijn inkomen en mijn huis is zo goedkoop dat ik dat nooit moet opgeven.

    Maar goed, ik ga ook nooit meer trouwen.

    Eigenlijk is dat laatste, een stukje mechanisme wat een rol speelt bij een deel van de oorzaak van het probleem.

    Als je gaat trouwen, dan weet je met stelligheid dat je noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooit meer uit elkaar gaat.
    (Ikzelf wist ooit met stelligheid dat ik nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooit zou trouwen.)
    Sommige mensen richten hun leven in op basis van die eerste stelligheid.
    Dat daaruit een situatie kan voortkomen die zo nijpend is dat je geen kant meer op kunt, daar kan ik me alles bij voorstellen.

    Noot : Ik zeg niet dat dat altijd de oorzaak is, ik zeg alleen dat dat in sommige gevallen een oorzaak kan zijn, waarbij in sommige gevallen wellicht een nijpende noodzaak voorkomen had kunnen worden als men daar anders ingestaan had.
    (En al zou je daarmee slechts 10% kunnen voorkomen, da's dan toch "mooi verdiend" alvast.)

    Jij gaat nooit meer trouwen, wacht maar tot je mijn tweelingbroer tegenkomt, dan piep je wel anders.
  7. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Rose_s




    Uhmmmmmm ehhhhhhhh ehhhhhhh


    Denk ik

    O, in dat geval .....

    Tsja, daar zit wel wat in, zo had ik het nog niet bekeken maar als je dan rekening houdt met het fluïditeitsmechanisme, dan kom je al snel weer terecht bij de basisbeginselen van het restrictieaspect en gaat het hele verhaal weer net niet op.
  8. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Loeki
    En toch gaan veel mensen gewoon weer op de VVD stemmen, de volgende keer.
    Terwijl die toch echt de geestelijk vader van de huidige woningnood is.
    Die hebben jaren van woonbeleid in no-time om zeep geholpen.

    En "de vrije markt", die het allemaal zoveel beter wist, en die alles had moeten oplossen: die lost niks op, maar maakt het probleem alsmaar groter.

    Ik sta daar ook met verbazing naar te kijken.

    Aan de andere kant ........

    Ik hoor soms zulke vreemde verzorgingsstaatrechten voorbij komen dat ik bijna zelf, uit angst, VVD zou gaan stemmen.
    Ik schrik soms gewoon van wat men vind wat er allemaal maar geregeld moet worden.
    Soms lijkt het alsof het besef dat we allemaal uit dezelfde ruif eten, er helemaal niet is.
    Of dat besef is er wel maar dat die ruif ook op de één of andere manier gevuld moet worden en dat die ruif niet bodemloos is, dat besef lijkt er soms niet te zijn.

    Ja, ik verbaas me ook over de volksstammen die de volgende keer weer VVD gaan stemmen en tegelijkertijd overweeg ik zelf, voor de absoluut allereerste keer in mijn leven, om het ook te doen.
    Bizar, heel bizar.
  9. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Dat zeg ik dus....

    Ja, sorry, het is inderdaad een herhaling van wat jij zei.

    We zijn het dus met elkaar eens.

    Smile Smile Smile
  10. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Piep


    Oooo, in dat geval allemaal tekenen!Smile

    Smile Smile

    Smile. Smile

    Smile
  11. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef scar

    Ik mis nog een leuke man.

    Die eerst heel veel moeite moet doen om me te veroveren...

    Die daarna heel veel moeite niet doen om me te houden...

    Die daarna heel veel moeite moet doen me over te halen met hem te trouwen...

    Tegen die tijd bestaat OA niet meer denk ik Smile




    Het is dus zijn schuld.

    Wereldwonderen schijnen te bestaan.
    Dat ze eens in de tig-miljoen jaar voorkomen betekend natuurlijk niet automatisch dat OA er over 50 jaar niet meer is.
  12. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef EmC


    Tenzij Bart 120 wordt en weigert met pensioen te gaan, lijkt dat laatste me erg onwaarschijnlijk.

    Ik had het dan ook wel heel nadrukkelijk over (een) wereldwonder(en). Smile
Terug naar de lijst