quote:Dit schreef 00h
Mijn ervaring is dat de doorstroom van leraren er groot is, daardoor is er geen goed werkende methodiek neer te zetten,
het is slopend werk er is een geheel andere pedagogiek wenselijk waar geen opleiding op aansluit, de waardering is minimaal er is geen oog/oor/geld voor het enorme probleem.
Nu zijn er juist door de tekorten meer vacatures buiten die gebieden, vaak dichter bij huis van de leerkrachten en veranderen ze van baan dichter bij huis, dat kon lange tijd niet.
Dit wordt snel erger: er zijn momenteel geen gediplomeerde meer voor de groepen 1-2 op mijn vroegere school.
Luister eens naar de kinderen
wat er gesproken wordt op het schoolplein, vaak is het niet te verstaan, je hoort er bijna alleen gebrekkig Nederlands.
Het is geen onderwijs meer; het is kinderopvang geworden.
Nu ik het verschil merk tussen waar ik nu werk en hoe het daar gaat, zie ik in hoe snel je went aan onmogelijke arbeidsvoorwaarden, hoe veel je slikt uit gewenning.
Er moet (Daar zeker!!!) iets gebeuren!
Ik zie in wat je schrijft een heel grote gelijkenis met de onze mensen in de zorg. Die gewenning die je aanhaalt is menselijk, niet wenselijk!