Gaan jullie overstappen van zorgverzekering?

Gaan jullie overstappen van zorgverzekering? 

Onderwerp van JorisLowie

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Ik twijfel
    Heb een restitutiepolis, maar vind hem erg duur worden.
    Dat ligt niet specifiek aan mijn zkv, maar geldt voor alle restitutiepolissen.

    Bij aanvullende verzekeringen moet je ook kijken of ze rendabel zijn.
    Tandartsverzekeringen zijn dat meestal niet.

    Ook kijken of je in aanmerking komt voor aftrek ziektekosten.
    Want niet verzekerde ziektekosten zijn meestal fiscaal aftrekbaar.
    Je moet dan wel de drempel halen.

    Voor de twijfelaars
    Beste vergelijkingssite vind ik pricewise, omdat die als 1 van de weinigen ook duidelijk het verschil tussen de diverse polissen aanduidt.
    >>LINK<<
  2. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Zilveren kruis heeft weer een contract bij ziekenhuis in Emmen
    Dat is voor mij erg belangrijk.


    De meeste verzekeraars (restitutie en natura) hebben een contract met alle ziekenhuizen in Nederland, dus ook Emmen.
  3. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Nou das niet helemaal waar. Tenzij je met je bericht ook zegt dat het bij budget polissen anders is.


    Ik had het dus inderdaad over restitutie en naturapolissen. En combinatiepolissen.

    Budgetpolissen niet, maar daar ben ik sowieso geen voorstander van.

    Op de site van PriceWise wordt ook heel duidelijk aangegeven of een verzekering bij alle NL ziekenhuizen een contract heeft afgesloten.

    Het onderscheid tussen een restitutie, combinatie, natura en budget is belangrijker dan het onderscheid tussen de diverse verzekeraars.
    Gezien het feit dat dit in OA draadjes zelden wordt genoemd, is de kennis hierover helaas beperkt en maken veel mensen dus verkeerde keuzes.

    Zekur heeft ook een restitutiepolis die uiteraard duurder is qua premie, maar dan ben je wel voor elke ziekenhuis verzekerd.
    >>LINK<<


    18 dec '20 - 12:29:23 / 18 dec '20 - 12:39:29
  4. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Inge_

    Misschien wel met alle ziekenhuizen, maar niet altijd onbeperkt. Daar kwamen wij vorig jaar achter, toen mijn dochter drie maanden moest wachten omdat de uren voor dat jaar bij een bepaalde behandelaar op waren voor die ziektekostenverzekering. Ik wil niet alleen in januari tot en met september recht hebben op hulp.


    Dat lijkt me iets dat je van tevoren niet kunt weten en daar kun je je polis dan ook niet op uitzoeken.
    Dit kan ook weer omzeild worden met een restitutiepolis, maar betaal je wel meer premie.
Terug naar de lijst