quote:
Dit schreef Disje
Ik speel de laatste tijd met het idee om, voorlopig naast mijn baan, me in te schrijven bij de KvK en als zzp'er aan de slag te gaan in mijn vakgebied (data warehousing en business intelligence). Ik heb vóór mijn huidige baan meer dan tien jaar als consultant gewerkt en ik zou het erg leuk vinden om af en toe weer eens een training te geven of een advies- of ontwikkelklus te doen. Maar dan op inhuurbasis, voor de afwisseling. En als het enorm goed loopt, wie weet...
Wat komt er bij kijken om voor jezelf te starten? Hebben jullie ervaringen/tips om me verder te helpen? Ik denk dan bijvoorbeeld aan: administratie, BTW-aangifte, offertes, facturen, eigen website/hosting, etc. Bijna alles is in abonnementsvorm zie ik, goedkoop instappen en dan meer betalen vanaf jaar 2. Maar is dat handig voor mij in het begin?
Alle meningen zijn welkom, alvast bedankt voor jullie input!
Volgens mij heeft de KvK cursussen voor beginnende zzp-ers, ik zou daar eerst naar kijken.
Wat je in ieder geval moet doen, is nagasn bij je huidige werkgever of je opdrachten naast je baan mag doen.