Opgelost 🙏- Tuin - issue met buren  

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door Carlita zelf op 28 april 2021 om 22:52:16

Terug naar de lijst
  1. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Potverdorie, kom ik terug van een heerlijke wandeling, met vriendin, in het zonnetje, coffee & taart to go. Helemaal relaxt komen weer bij mij thuis aan.

    We begroeten vriendelijk de nieuwe buren die hout aan het afvoeren zijn...op een aanhangwagen...
    T kwartje valt dan nog niet, ik ben nog helemaal aan het nagenieten van de fijne middag...en ze hebben ook niets verteld, of overlegd

    Kom ik binnen,zegt mijn dochter , heb je gezien dat de buren de schutting hebben weggehaald?

    😳

    Zonder overleg, ding staat /stond op de erfgrens...
    Ik heb nog even niet gereageerd ...niet uit emotie reageren....
    Ik vermoed dat zij vry uitzicht willen hebben. Maar ik wil privacy...

    Laat ik nog heel even afwachten wat er gaat gebeuren?...misschien komt er iets nieuws ?
    Ik ga nog maar eens nachtje over slapen🙄, dit is niet o.k ...



    25 feb '21 - 02:11:39 / 26 feb '21 - 10:03:37
  2. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Sanni66
    Je snapt de mensen toch niet. Zoiets zeg je toch even tegen de buren. Ik was gelijk gaan vragen denk ik Smile


    Mocht niet van m'n dochter 😏, ze is best verstandig
  3. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Potverdorie heel stuk getypt oo mobiel laptop is even pc dokter, is t weg 😡
  4. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Ik heb net als Maartje een historie van mensen letterlijk en figuurlijk over mijn laten gaan, niets durven zeggen, het gevoel ik kan het niet tegen op ,aangeleerde hulpeloosheid zegt depressie site...(is mij ook bekend, maar gelukkig ovet 🙏)
    Maar nu was mijn reactie Potverdorie Ik ga heen dus voor mij is dit een mooie ontwikkeling

    Ik heb met deze woning (en andere buren), ook een historie van rechtzaken ovet t overpad van mij perceel...(ga ik even niet op in)...maar dit was mijn excuus , die was van de strijd..OMG...3 rechtzaken gehad hierover veel toestanden...
    Dus ik ben superblij met 3 nieuwe buren, die allemaal ok lijken, dit ga ik nu gewoon aan.
    Geen juridische dingen...ik houd me aan regeltjes daar ben ik mij dit moeten zij ook doen.

    Reactie doe ik in stukjes, is wat leesbaarder..

  5. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Ik plaats zo even een paar fotootjes.
    Ik woon in een pand dat is opgedeeld in 3 woningen. De voorste woning is van mij en die is aan de weg...
    Met een pad daarnaast (aan de zuidkant), mij pad van 19 meter...dev2 buren hebben recht van overpad..naar hun woning toe...
    Ik heb om in tuin ern beukenhaag...die ik nicht dichtbegroeid krijg...ik heb geen zin 'gedag ' steeds te zeggen (lees prikkels)...dus ik wil privacy...
    Tussen mijn huis en huis buren staat ook stukje beukenhaag van ca 4 meter, aks afscheiding.
    Vorige buren hebben hier een schutting geplaatst op de erfgrens...

    Wordt vervolgd
  6. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Even wat impressies foto's ze zijn beetje slecht, vanaf mn slaapkamer genomen van boven af dus...

    Buren kijken tegen de aanbouw van buren van ander huis aan...dus er komt geen andere schutting....dat geloof ik (echt )niet...

    Ik ga straks in gesprek hoor, ( met jullie als support op de achtergrond 🤪, als denkbeeldige partner
    Buren willen net als de vorige buren...uitzicht naar de weg toe...

    Vorugr buren hadden jonge kinderen dus plaatsen hek was noodzaak...voor de veiligheid kindjes.
    Deze buren zijn zestiger, ander verhaal...

    Maar ...ik.nu staat er dus nog een klein stukje hek van 1.80 bij 1.80...cm

    Gevolg

    Zij kijken via mijn tuin naar de weg, uitzicht, zien mensen wandelen enzo...
    Nevengevolg voor mij ,ik kijk ook nu tegen die lelijke muur van het ander huis aan

    Wat ik op dit moment overigens weer lastiger vind, die herrie van dat geboor en getimmer want nieuwe buren om je heen ( nr 4 in 4 jaar),

    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  7. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Huis met pad naast ons (op foto links).
    ,2e foto situatie hoe afgelopen winter (2 weken) geleden nog was...
    Dus het laatste halve meter was schuin aflopend, want dan konden ze nog naar de weg kijken 🤪, vorige buren...

    Ik ga uit mn bed slome start, niks ik ben hartstikke druk bezig met dit te benaderen.
    Douchen, ontbijten en dan even ern paar zinnetjes op papier (waarin iig 'gezamenlijke schutting ' voorkomt)...en dan ga ik eens in gesprek...
    Plaatje
    Plaatje
  8. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Pad is ca 1,20 cm

    Ik zie 1 lange paal bij buurtjes liggen.

    Even ontbijt...
    Diep ademen halen...

    En dan ik dat mn eerste zin zal zijn

    :
    Hallo buurman,(Rob, heet hij laat ik zn naam noemen)

    Ik ben gisteravond heel erg geschrokken toen ik zag dat de gezamenlijke schutting ineens weg was.
    Ik ben hier niet blij mee en dat is heel voorzichtig gezegd...

    Pauze...Pauze...Pauze (minstens 10 tellen)...

    Ik vind t niet ok dat dit niet met mij is overlegd/

    Waarom heb jullie dit niet overlegd?

    Zoiets gaat t worden

    Met afsluitend woorde zoiets van 'ik ga er de komende dagen even over nadenken (ik ga 2 dagen naar klooster, ik heb echt even ryst nodig.. vooralsnog ben ik de enige gast)

    Ik was al van plan wat veranderingen in mn tuin aan te brengen omdat ik meer privacy wil, ook voor de hond veiliger ...
    Maar dat zal ik jullie eerder gaan doen...

    Wat Denken jullie dit is toch een mooi begin 🤔
  9. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Caroline
    Staat dat lage gedeelte bij jou voor de weggehaalde hoge schuttingdelen? Dan zou ik me voor kunnen stellen dat de hoge schutting bij hun hoorde.

    Nee is 1 geheel ...
    Is moet zijn was.

    Ik ben hier nu dus al verl te lang mee bezig...
    Ok This is life ...
  10. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Mimi
    Begrijp aan de hand van de fotoos niet hoe het zit. Maar feit blijft dat ruzie met buren naar is dus Beleefd maar duidelijk vragen wat hun plan is lijkt mij een eerste vereiste.
    Pak het in de sandwichformule. Eerst iets vriendelijks. Leuk dat jullie hier zijn komen wonen. Dan de daadwerkelijke boodschap:

    Ik was in shock toen ik merkte dat jullie onze schutting weggehaald hebben. Het is ook ons eigendom, waarom hebben jullie dit zonder overleg gedaan en wat is het plan nu? Wij zijn gesteld op onze privacy dus hopen dat jullie er weer een andere schutting voor in de plaats zetten en zoja welke en op welke termijn?

    Afsluiten met iets vriendelijks: Tot slot wil ik graag een goede verstandhouding houden dus hoop dat we hier jaren met veel plezier naast elkaar kunnen wonen.


    Die is heel goed @Mimi..
    Zoiets wordt t ...
  11. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Grrr...

    Ik ben er inmiddels helemaal klaar voor...

    Is de auto weg...hij is niet thuis...

  12. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef gadis


    Hihi maar tis erg brutaal.
    Ik heb 7 jaar gewacht hier stond ook een laag stuk maar was het over mn tuin met elkaar lullen ineens zat. Toen ging ik overleggen, het mocht. Daarna ging ik eraan beginnen en toen mocht toch maar niet en had ik ruzie. Andere buren zeiden ook dat ze zwaar teleurgesteld in me waren. Dus eigenlijk weet je nooit waar je goed aan doet. Smile


    Nou inderdaad....ik ben er klaar mee dat aanpassen...
Terug naar de lijst