Kruidenspiraal

Kruidenspiraal 

Onderwerp van Dorien

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Ik hou wel van koken. Ooit had ik een machtige rozemarijnplant die mijn grote trots was maar die legde helaas het loodje. Nu wil ik graag een kruidentuin aanleggen en mijn oog viel op een kruidenspiraal. Ziet er lekker rommelig uit. Ik mag dat wel. Ik ben natuurlijk ook een tikkeltje praktisch dus dacht erover er 1 te maken met bakstenen.
    Ik heb een tuin met vooral veel tegels van 10 bij 10. Die kan ik wel laten liggen denk ik. Heeft iemand tips en ideeën voor me? Ervaringen? Ben heel benieuwd. Andere ontwerpen voor een kruidentuin zijn ook van harte welkom.
  2. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    Zoiets?
    Plaatje
  3. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    Ja ik heb veel zon. Op de plek die ik voor ogen heb. Had ook al een tekeningetje.gezien met welke planten waar moeten. Water is geen probleem want ik zet er gewoon de slang op.
    Ik weet alleen niet zo goed hoe te beginnen en of ik die stenen moet lijmen.
    Ik heb nu vaak de kruiden in potten maar wil ze in de volle grond. Dat groeit toch net wat leuker. Anders kan ik ook kruidenplantjes bij de lidl kopen en op mijn aanrecht zetten. Het moet juist een beetje gaan woekeren maar dan niet te overdreven. Niet dat mijn spiraal opeens vol munt staat.
    Hoe zouden jullie het aanpakken? Ik ben nu een beetje aan het denken om gratis stenen te zoeken op marktplaats en die te stapelen en dan wat zakken aarde?
  4. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Ik zou geen munt gebruiken, dat kun je het beste in een pot houden, anders heb je in een jaar geen andere kruiden meer.

    Hier staat hoe je hem kunt maken


    >>LINK<<

    Dank! Ik had hem al gezien idd. Ik was benieuwd of iemand op oa al zoiets gemaakt had. Maar was vandaag bij mijn alternatieve genezer en zij heeft een vriendin die er 1 heeft. Niet te hoog maken zei ze, anders staan de kruiden echt te droog bovenin. Check
  5. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Margoos
    Of een glazen (wijn)fles gevuld met water op zijn kop in de aarde steken op een wat onopvallende plek; automatisch bewateringssysteem zonder tuinslang of extra kostenSmile

    Lege wijnflessen heb ik wel Smile
Terug naar de lijst