Hypotheek

Hypotheek 

Onderwerp van daro

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    quote:
    Dit schreef Jako
    Inschrijven. Dus niet ook een hogere hypotheek nemen. Je kan dan later zonder veel gedoe je hypotheek ophogen voor bijvoorbeeld een verbouwing. Of niet.

    Tenminste, zo zit het volgens mij. Ik zie behalve een klein beetje extra kosten bij het afsluiten ook geen nadelen.

    Je hoeft niet nog eens naar de notaris, daar zit het voordeel.
    Het is echter geen garantie dat je ook je hypotheek daadwerkelijk kunt verhogen.
  2. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    quote:
    Dit schreef daro


    Dank je. Ik was even kwijt dat ik dan ook aan de hypotheek verstrekker vastzit. Heb dit vroeger wel gedaan ja. Het gaat niet om vol financieren overigens. De vraag is dan toch of de extra kosten van de notaris opwegen tegen het vastzitten aan de verstrekker van de hypotheek.

    Ik zal me toch even extra in gaan lezen. Smile

    Die keuze heb je altijd, ook al heb je hoger ingeschreven dan je daadwerkelijke hypotheek.
    Het verplicht je niet om een ophoging dan ook bij die bank te doen. Alleen je hebt dan niet het voordeel om niet langs de notaris te hoeven.
  3. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    quote:
    Dit schreef Dion


    Is dat zo?
    Een hogere inschrijving wil zeggen dat je aan de geldverstrekker een hoger recht van hypotheek geeft.
    Je leent bv € 200.000, maar geeft de geldverstrekker een recht van hypotheek van € 250.000.

    Als je vervolgens geld gaat lenen bij een tweede geldverstrekker, gaat die er vanuit dat er al een recht van hypotheek van € 250.000 op je huis is gevestigd, en kun je dus minder lenen bij de tweede geldverstrekker.

    Maar zoals Tinus zegt een lening bij een tweede geldverstrekker is lastig, omdat die dan het tweede recht van hypotheek heeft en de meeste geldverstrekkers willen alleen het eerste recht van hypotheek.

    Dat klopt wel, maar dit zijn geen argumenten om niet hoger in te schrijven. Ook zonder hogere inschrijving gaan deze bezwaren op.
Terug naar de lijst