Nieuwe laptop (en dockingstation) voor Photoshop - titel aangepast (july 10th)

Nieuwe laptop (en dockingstation) voor Photoshop - titel aangepast (july 10th) 

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    Voor onder de €1000,- heb je ook genoeg laptops die geschikt zijn voor fotobewerking.
    Een laptop met bv een 256 SSD schijf en dan een losse externe schijf waar je je foto's opslaat is wel ideaal zo houd je je laptop snel en je foto's kan je op iedere willekeurige pc/laptop bekijken/bewerken.
    Minimaal een een I5 processor en minimaal 8GB werk geheugen maar 16GB is beter zoals Rdolfijn al schrijft.
    Let ook op het type scherm, het beste is een IPS scherm zodat je onder iedere hoek hetzelfde ziet, werkt een stuk fijner.
  2. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef rdolfijn

    photoshop is best een zware app voor een computer.
    en pas op dat je geen abbo aangesmeerd krijgt kost je dan €30 per maand


    Gewoon de goedkoopste optie €12.09 incl btw per maand voor LR en PS (Lightroom, Lightroom Classic, Photoshop op desktop en iPad en 20 GB cloudopslag (1 TB beschikbaar).)
    Grootse verschil in prijs zit hem in de opslag die je krijgt in Cloud verder niets.
  3. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Suzette
    Een laptop is nagenoeg niet goed te kalibreren omdat de kijkhoek bepaalt wat je ziet qua helderheid, kleur en contrast. Iedere keer dat je de laptop open klapt zul je net een wat andere kijkhoek hebben.



    Daarom een IPS scherm dan heb je dat probleem niet Smile


    quote:
    Dit schreef Suzette
    :
    Ik zou dus niet gaan voor een andere laptop, maar voor een PC met los scherm.


    Helemaal mee eens ik bewerk ook met een PC en een scherm wat vast aan de muur hangt en gebruik daarbij ook meestal mijn Wacom tekentablet.
  4. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Suzette


    Ah, dat zegt iets over de leeftijd van mijn scherm. Ik moest IPS opzoeken. SmileSmile
    De nieuwe verbeterde versie LCD-scherm dus....


    Klopt het gaat soms zo hard dat het bijna niet bij te houden is, ik mis ook wel eens wat.
    Ik heb geen IPS beeldscherm bij mijn PC, kalibreer hem regelmatig maar merk het niet als ik onder een andere hoek kijk maar bij mijn laptop daar in tegen merk ik het wel degelijk bewerk daar ook niks op het scherm is ook een stuk kleiner, van mijn laptop is 17 inch en van mijn PC is 27 inch.
  5. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Carlita

    Maar t punt blijft dat ik de harde schijf van mn werk laptop niet vol kan zetten met eigen fotoos...
    Dus als ik iets wil doen zal ik eerst een mailtje van privé naar werk laptop moeten sturen...


    Een externe harde schijf is een goede oplossing hiervoor bv een Western Digital Elements Portable 2TB kost tussen de €60 en € 70 kan je heel wat bestanden op kwijt en sluit je aan op iedere willekeurige pc/laptop zonder netsnoer.
Terug naar de lijst