Fake News

Fake News 

Onderwerp van Sheeba


Dit onderwerp is gesloten.
door de webmaster op 17 juni 2021 om 13:19:01

Terug naar de lijst
  1. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    Ik vind dat Bart goed recht heeft om op het forum dat hij beheert fake news te verwijderen.
    Daarin is hij niet anders dan facebook of wel ander platform/forum beheerder dan ook.
    Net zoals hij n.a.v. bedreigingen, racisme, seksisme etc etc kan /cq. m.i. moet optreden
  2. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef Piep


    Het verschil is dat wij zeggen "Ik vind...." en dat Bart zegt dat het zo is. En dat hij ook nog wil gaan modereren op informatie en meningen die daar anders over denken. Dat maakt het eng.

    Bart zijn mening is duidelijk, maar je kan een mening nooit aan anderen opleggen. Hoe goed die mening ook is.

    Nee hoor. Want niet-fake nieuws kan uit verschillende bronnen voortkomen en verschillende visies behelsen.
    Het is alleen niet fake
  3. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Haha
    ‘Nee hoor’
    Was het maar zo eenvoudig.

    Ja dat is het .
    Feiten en wetenschappelijk onderzoek (onderzoek is controleerbaar)
  4. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef TanteLydia
    Nou Jep lijkt me een goede kandidaat voor de fake news commissie

    Nou nee, ik zou willen dat mensen zelf meer eens een bron van een bepaald bericht eerst goed checken voordat ze iets geloven of delen etc.

    Bv ook berichten van viruswaarheid. Ik heb wel eens een paar beweringen van Jeroen Pols nagezocht. Echt niet heel veel werk moeten doen om te ondeken dat iets geheel uit context was gehaald, of verwezen werd naar niet valdide onderbouwd onderzoek etc. Het is echt niet zo moeilijk. Punt is echter : er wordt iets geplaatst en men roept al onmiddellijk ach en wee.
  5. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef TanteLydia
    Ik zou niet eens weten wie die mensen zijn
    Jij kent nog namen

    Goed zo Smile Niet belangrijk om deze namen te weten eigenlijk. Dus houden zo zou ik zeggen Smile
  6. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef cool_lizz


    Ik heb hier een voorbeeld van voortschrijdend inzicht. Column (ik kan het niet anders knippen en plakken) in de Volkskrant;
    Wat we vorig jaar zeker dachten te weten, blijkt nu onwaar.

    Nee, men dacht het niet zeker. Men /RIVM heeft continu gezegd in het begin het virus te moeten leren kennen (het was nieuw) en n.a.v. verder onderzoek meer grip /zicht te krijgen op het virus.
    En geen idee wat voor wetenschappelijke onderzoeken hier worden aangehaald. Iemand die een column schrijft kan altijd verwijzen naar "wetenschappelijke onderzoeken " het gaat er om dat je weet welke/controleerbaar
    (Maar volgens mij is al ruimte tijd inderdaad de opvatting vanuit wetenschappelijke hoek dat besmetting via oppervlakten weinig plaatsvindt. )
  7. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef nibo
    Ik schaar dit niet echt als iets dat onder fakenews zou zijn gevallen. Ik was mijn handen al een tijdje alleen maar als ik naar de wc ben geweest of als ik ga koken of als ze vies zijn door een of ander en winkelwagentjes maak ik ook al heel lang niet meer schoon.

    Wat ik meer onder fakenews vind vallen is bv chips in een vaccin, dat er een tribunaal gaat komen, dat de vaccins nog in een experimentele fase zitten en dat soort onzin.

    juist. Of dat gevaccineerden je mentruatiecycles in de war brengen.
    Dat je met een mondkapje op je zelf vergiftigd
    Dat coronavirus is verspreid ivm de grote reset
    Dat je een vrijheidstrijder bent als je virologen bestrijdt.
    dat je..
  8. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef Inge_

    Bart mag best juichen. Graag zelfs. Hij mag ook balen, als hij tegen de vaccins zou zijn. Maar het wordt heel lastig als hij (of iemand anders) bepaalt wat waar is, en wat niet. Nu met corona lijkt (!) dat onderscheid misschien helder, maar voor andere onderwerpen kan het veel minder duidelijk zijn. En dan wordt het censuur. Mag ik bijvoorbeeld zeggen dat de aarde plat is? Dat homeopatische middelen niet werken? Om maar iets te noemen.

    Volgens mij ging het om linkjes hier plaatsen naar nieuwsberichten die duidelijk fake news zijn en (naar ik aanneem) ook opruiend/maatschappelijk ontwrichtend werken / gericht zijn

    ( het gaat dus niet of het nieuws of Pink wel of niet een nieuw nummer heeft uitgebracht)
    I
  9. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Dat is ook nogal subjectief, of het maatschappelijk ontwrichtend is.
    Wel handig dat je weet dat het daarover gaat.
    Heb je overlegd met Bart? Smile.

    Nee, moest dat? Smile
    ik zeg ook volgens mij. Ik zeg niet "het ging over..."
    Is ook een belangrijk verschil bij berichten
  10. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef TanteLydia
    ?

    Of iets wordt gepresenteerd als een persoonlijk idee of visie of als een feit

  11. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Nee zeker niet
    Ik ben opgelucht te merken dat de commissie nog niet is opgericht.
    Zou jij je ervoor lenen?





    Nee, heb ik al eerder gezegd.
    Wat betreft berichten en fake news etc hoop ik dat mensen zelf meer bronnen checken van berichten, alvorens iets zo voor waar aan te nemen.
    Ik heb een goede vriendin, die ik al 30 jaar ken, die inmiddels meent dat rond 2027 een nieuw soort mens de aarde zal komen bevolken (heeft ook nog een naam ) Voor of na de grote reset van Klaus Swaab. Welke concrete aanwijzingen ze heeft voor de komst van die nieuwe mens etc. is mij nog steeds onduidelijk.
    Ik vind het schokkend dat iemand dan ook zo ver kan veranderen dat zij de regering als gevaarlijk zien en menen als vrijheidsstrijders hier wat aan te doen (met gevolgen voor mensen die gewoon hun werk doen) En dat zijn er meer dan zij. Fake nieuws is niet ongevaarlijk, zie man in Belgie. zie bedreigingen van politici en virologen hier.

  12. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Dat is rot. Ik zie dat je nog niet zo lang lid bent. Je intentie zal vast heel goed zijn, maar je slaat wel een beetje door. We zijn jouw vriendin niet en dit is een site voor alleenstaande ouders die af en toe hun ei kwijt willen. Niks meer en niks minder.
    Opvoeden doe je maar bij je kinderen.

    wat een onaardige reactie.
    ik geef mijn visie op fake nieuws en benoem t gevaar dat ik er bij zie. Dat is gewoon zoals ik t zie. Waarom het dan nodig te stellen dat ik door sla of op op wil l voeden begrijp ik even niet..
    ik moet even op mijn plaats worden gezet begrijp ik. Nodigt niet echt uit voor nieuwe leden om zich uit te spreken hier he. Jammer hoor.
    26 mei '21 - 01:01:30 / 26 mei '21 - 01:13:47
Terug naar de lijst