Distributieriem, advies gevraagd

Distributieriem, advies gevraagd  

Onderwerp van Deedee

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik zou ergens anders, de garage waar ie eerst was, om een second opinion vragen. Driem en waterpomp gaan wel vaak samen omdat je dan toch alles er al uit hebt liggen. Dus die combi is niet onlogisch. Wel de km-ers en leeftijd. Je kunt het ook gewoon laten en bij een volgende beurt (bij een andere garage) bespreken. Lijkt me erg onlogisch dat de riem nu de geest gaat geven, maar ik heb niet er in gekeken, dus pin me er niet op vast.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    >>LINK<<

    Hier kun je vinden hoe vaak de distrubutieriem van een fiat punto moet worden vervangen.

    Goeie!!!

    Kortste is 4 jaar en 60000 km. Beiden nvt.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Mijn Corsa heb ik afgereden. In zoverre dat het noodzakelijk onderhoud (de apk punten) financieel niet rendabel meer was volgens mijn garage meneer. Ik vertrouw hem blind. Ik heb na die mededeling nog een half jaar gereden, toen dochter nog oefen kilometers gemaakt (was een heel goede zet) en daarna op laten halen door de sloop. Daar is ie opgepimpt en weer de verkoop in gegaan.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Deedee


    Hij moet in oktober weer gekeurd worden.

    Dan zou ik de driem nu niet aanpakken en bij de apk na laten kijken. Bij een garage die je wel vertrouwt.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Deedee


    Fijn om zo'n betrouwbare garagemeneer te hebben!

    Absoluut. Ik kwam bij hem toen de andere garage mij met een deels versleten riem liet doorrijden terwijl ik op korte termijn 400km moest rijden. De auto was naar mijn oude garage gesleept toen mijn auto in de parkeergarage ineens alle koelvloeistof eruit gooide. Ook het koelsysteem was al tijden niet in orde, maar als ik zei dat ie snel warm werd, werd dat weg gewoven. (Eenmaal bij huidige meneer nieuwe pomp en riem er in en de auto reed weer als een zonnetje).

    Dus nalatigheid kun je ook treffen.
Terug naar de lijst