Bewijs inschrijving mbo?

Bewijs inschrijving mbo? 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Djouni
    Love life

    Toon alleen de berichten van Djouni
    Het laten zien van een inschrijvingsbewijs is geen voorwaarde voor toepassing van de regeling. Vraagt de werkgever hierom?
  2. Djouni
    Love life

    Toon alleen de berichten van Djouni
    Vreemd en ik zou niet weten welke grond de werkgever heeft om deze gegevens van je zoon te registreren (AVG). Je schrijft arbeidscontract, gaat het soms om een stage?
  3. Djouni
    Love life

    Toon alleen de berichten van Djouni
    quote:
    Dit schreef fresia
    Bedoel je de fiscale scholierenregeling? Zodat ze geen loonheffing inhouden? Dat is toch niet verplicht?
    Maar misschien is een studentenpas voldoende bewijs?
    Uiteindelijk is hij zelf verantwoordelijk voor het betalen van belasting, niet de werkgever


    1. De werkgever is inhoudsplichtig: oftewel verplicht om loonbelasting in te houden op het ontvangen loon en af te dragen aan de belastingdienst.

    2. De scholierenregeling is voor toepassing van de kwartaaltabel. Dit betekent niet dat bruto netto is/wordt. Het ligt eraan hoeveel er verdiend wordt.

    3. Er hoeft geen bewijs overlegd te worden voor toepassing van de regeling. Een volledig ingevuld formulier /verzoek voor toepassing is voldoende.

    Ik lees nu dat je je zoon hebt geadviseerd om het model van de belastingdienst in te vullen. Lijkt mij wijs. Werkgever mag niet om bewijs van inschrijving vragen, dus hoeft ook niet overlegd te worden.
    6 jul '21 - 20:31:08 / 6 jul '21 - 21:00:13
  4. Djouni
    Love life

    Toon alleen de berichten van Djouni
    quote:
    Dit schreef fresia


    Klopt, en je moet extra oppassen als je meerdere baantjes naast elkaar hebt omdat elke werkgever van de tabel uitgaat. Hier speelt dat bij zoon, hij heeft daarvoor weer een formulier ingevuld dat ze juist geen rekening houden met scholierenregeling en loonheffingskortingen


    'De tabel' wordt altijd toegepast. Je bedoelt dat de loonheffingskorting niet bij meerdere werkgevers moet worden toegepast.
    De tabel vermeldt de in te houden loonbelasting met en zonder toepassing van de loonheffingskorting.
  5. Djouni
    Love life

    Toon alleen de berichten van Djouni
    quote:
    Dit schreef fresia


    Klopt, dat bedoelde ik inderdaad. Was een beetje lastig typen met een kitten dat (voor t eerst) uitgebreid op mij lag te slapenSmile.



    Met een kitten op schoot is alles je bij voorbaat vergevenSmile

    (Ik ben een beetje boel jaloers maar begin niet meer aan huisdieren...ben te veel weg)
Terug naar de lijst