Gedoe met ledlampen :(

Gedoe met ledlampen :(  

Onderwerp van Fri1974

Terug naar de lijst
  1. mtriviant
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mtriviant
    quote:
    Dit schreef Fri1974
    Wie oh wie helpt me verder, want ik begrijp er geen bal meer van.

    Gisteren een paar leuke schemerlampjes gekocht voor op de kast. Daar moeten natuurlijk ook de ledlampjes in enzo. Vroeger (kuch) kocht je gewoon een grote of een kleine fitting en wist je precies wat voldoende licht gaf.

    Nu dacht ik goed te zitten met mijn E14 7 wat en 600 lumen. Maar het lijkt verdorie wel of ik in de volle zon zit. Geen sfeer te bekennen dus, veel te fel.

    Wat is nou het meest zachte licht in Led wat je kunt kopen? Wat moet ik überhaupt aanschaffen om dat gewenste zachte licht te krijgen. Dit is dus echt veel te fel. Yuk.



    Ik denk dat de link onder het eerste bericht een hele nuttige is.
    Ik heb overal ledlampen in zitten en in een paar lampen, lampen die drie standen hebben. Zo kan ik bijvoorbeeld boven de eettafel kiezen uit felle verlichting, iets minder fel en zacht licht. Deze lampen zijn volgens mij van Philips en best wel prijzig maar ik vind ze helemaal geweldig.
    Ik let ook altijd op of het warm licht is of niet.

    Succes

    Marjo
  2. mtriviant
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mtriviant
    quote:
    Dit schreef ditty


    Bij de Action verkopen ze ook zulke lampen. Werken met een app. Via die app kun je de felheid en de kleur aanpassen, maar je kunt ze ook aan/uit zetten vanaf een andere locatie.

    Kost ongeveer € 8 per lamp.


    Die ik heb werken niet met een app maar gewoon met de lichtschakelaar, een paar keer de lamp aan en uit zetten direct na elkaar, zorgt voor het dimmen van de lichtsterkte
  3. mtriviant
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mtriviant
    quote:
    Dit schreef rwin


    Dat is wel fijn. Weet je welke dat zijn? Of waar gekocht?


    Ik heb ze van Philips of van Osram en bij een plaatselijke bouwmarkt gekocht, het zijn inderdaad 3-step dim lampen,
    ben er enorm blij mee, als ik TV aan het kijken ben gaan de lampen op de laagste stand, wil ik lezen een standje (of 2) hoger.
    Topuitvinding
Terug naar de lijst