Bekeuring

Bekeuring 

Onderwerp van Marry

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef wollenberg
    maar volgens mij kan hij je een bekeuring geven als hij je staande houd anders niet


    Nee, is niet nodig om direct staandegehouden te worden. Een BOA van Rijkswaterstaat mag je niet staandehouden, dus dat wordt lastig als dat wel zou moeten

    Hier het bericht dat vanaf 10 juli 2019 een BOA van Rijkswaterstaat juist hiervoor boetes mag uitschrijven: >>LINK<<

    Er hoeft geen bewijs te zijn van bijv een foto oid. Een BOA is een beëdigd ambtenaar in functie en zijn verhaal is bewijs genoeg.

    Blijft over het stuk weg, hoe onduidelijk het is en hoe laat de boete is uitgeschreven en hoe laat jullie daar zouden hebben gereden.
    Op de boete staat als het goed is de hectometerpaal genoteerd waar de overtreding zou hebben plaatsgevonden. Zoek die hectometer paal eens op op google maps streetview (wil ik wel bij helpen als je aan kunt geven bij welke hectometer paal het was). Ik rijd de A9 dagelijks (tussen Haarlem en Beverwijk) en het stuk vanaf Beverwijk tot Alkmaar al meer dan 20jaar bijna wekelijks. Ben dus wel bekend met deze weg.

    Hoop voor je dat bezwaar gaat helpen. Weet niet of het helpt, maar wie weet.
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Onbekendheid van de weg is trouwens een flinterdun argument om een boete te laten annuleren.
    Juist in onbekende omgevingen moet je dus goed op de weg letten en weten waar je wel mag en niet mag rijden.
    Als je via Haarlem gereden bent, kan ik 1 stuk verzinnen waar het wat verwarrend is, maar om die reden hangt daarom ook een grote rode pijl boven de weg, die wel op moet vallen als je met je aandacht op de weg bent.

    Aangezien dit onder de wegen verkeerswet valt, vermoed ik dat de recht op bijstand van een advokaat verhaal niet zomaar opgaat. Dit omdat je je bij de rechter ook niet hoeft te laten vertegenwoordigen met een advokaat (sterker: voor dit soort overtredingen gebeurt het eigenlijk nooit).

    Hopelijk hebben ze begrip voor jullie situatie.
Terug naar de lijst