Infrarood paneel?

Infrarood paneel? 

Onderwerp van jeannetted

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef RichardvdB
    een infrarood radiator op stroom verbruikt vele male meer stroom en warmt de lucht niet op wat bij een radiator wel gebeurd ..mijn advies niet doen koop een inductie kookplaat heb je meer aan
    mvg richard

    De insteek van een IR paneel is een heel andere dan radiator verwarming. Een IR paneel verwarmt niet de lucht maar een object. Dat object straalt warmte af.

    Ik heb er heel veel over gelezen omdat ik in mijn vorige huis van de stadsverwarming af wilde.

    Als je gas in huis houdt om op te koken, blijf je ook met de hoge vaste kosten voor gas zitten. Ik denk dat het niet loont. Bovendien, de energie die je overdag opwekt, kun je niet in de avond gebruiken.

    Als je radiatoren in huis hebt zou je wel speedcomfort kunnen overwegen. Je kunt de cv temperatuur dan lager zetten (niet de thermostaat) waardoor je besparing hebt.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ja precies, dat had je gezegd, dat je niet van het gas af wil. Dan zou ik niet elektrisch gaan verwarmen. De gasprijs gaat weliswaar omhoog, maar elektrisch verwarmen (ook middels IR) is duurder dan gas (ik had geen gas huis maar heel dure wijk verwarming, daar wilde ik wel van af).

    Dan is de temperatuur van je cv verlagen en indien mogelijk, speedcomfort plaatsen een grotere besparing. Ik heb in mijn huidige huis de speedcomfort, daar is een draadje over mocht je geïnteresseerd zijn.
Terug naar de lijst