2Gplus maatregel in Duitsland

2Gplus maatregel in Duitsland 

Onderwerp van Yaris

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    Blijkbaar geldt de 2gplus maatregel in meerdere deelstaten in Duitsland. Dat betekent alleen toegang mét booster óf negatieve test.

    Ik probeer er nu achter te komen wat voor Berlijn geldt. Er staat het volgende:


    Berlin

    In der Hauptstadt haben seit Samstag, 27. November, zu den meisten Geschäften nur noch Geimpfte und Genesene Zutritt. Ausgenommen ist der Zugang zur Grundversorgung, wie zum Beispiel in Supermärkten, Drogerien und Apotheken.

    Gleichzeitig gelten in vielen Bereichen des öffentlichen Lebens nun zusätzliche Vorgaben (2G plus):

    - Überall da, wo im Moment 2G greift, also etwa im Kultur- und Freizeitbereich, besteht grundsätzlich Maskenpflicht; auch in Hotels.

    - In der Innengastronomie gilt jetzt schon 2G plus.

    - Bei körpernahen Dienstleistungen wie Friseuren können die Betreiber entscheiden, ob sie zusätzlich zu 2G eine Masken- oder eine Testpflicht anordnen.

    - Bei Sportangeboten in geschlossenen Räumen gilt nach Wahl der Verantwortlichen vor Ort ein Abstandsgebot oder Testpflicht. 

    - Die Weihnachtsmärkte in Berlin dürfen vorerst weiter öffnen unter 2G-Bedingungen. Wie bisher schon gilt Maskenpflicht für Besucher.

    Mijn Duits is niet zo geweldig, maar volgens mij zou bovenstaande betekenen dat zoon en vriendin zich steeds moeten laten testen om ergens te mogen eten?? Of zou een negatieve PCR test van hier voldoende zijn? Booster krijgen ze echt niet meer dit jaar Smile
  2. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    2Gplus is gevaccineerd of herstelbewijs én een negatieve test.

    Ik geloof dat je in Duitsland ook FFP2 mondkapjes moet dragen en je van tevoren moet registreren.

    Kijk even in de reisapp van Buitenlandse Zaken.


    In meerdere deelstaten is nu een booster voldoende ipv negatieve test.

    M.a.w. zij zullen zich dan moeten laten testen om ergens te kunnen eten.

    Ik ga de reisapp van BZ bekijken. Besef goed dat het morgen weer anders/strenger kan zijn.
  3. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Als wij in een strenge lockdown gaan, vraag ik me af of je überhaupt wel naar Berlijn moet gaan. 🤔


    Tja, dan zijn ze geld voor vlucht en hotel kwijt Smile
  4. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris

    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Die dekt dat al lang niet meer


    Nee, precies.
  5. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris

    Vind het echt enorm sneu voor ze. Tot september gewacht met boeken. Ze hebben eind december jubileum van 2 jaar Smile en willen dat in Berlijn samen vieren.

  6. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris

    quote:
    Dit schreef Piep


    Maar vaak kan je bij het boeken een optie gratis annuleren aangeven. Vaak tot een dag van tevoren. Maar daar moet je bij het boeken al op letten. Dus ik hoop dat ze dat gedaan hebben, wel verstandig in deze tijd.


    Ze zijn helaas zo knieperig geweest om dat niet te doen bij het reserveren van hotel. Heel stom Smile Maar ja, eigen keuze...
  7. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Wij gaan in lockdown, Duitsland niet.

    Vlucht kan verplaatst worden.


    Klopt, maar als je zonder negatieve test geen horecagelegenheid in mag...En wie welke maatregelen daar nog volgen.

    Geen idee of ze de vlucht (zonder hoge kosten) kunnen verplaatsen.
  8. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris

    Heb inmiddels via een Berlijn FB-groep contact met iemand gehad en voor horeca heb je vaccinatiebewijs + negatieve test nodig, tenzij je booster hebt gehad. Testen is gratis, maar uitslag is slechts 24 uur geldig.

    Het verschilt echt per deelstaat.
Terug naar de lijst