Mijn moeder is 93 en ik weet niet meer hoe ik haar kan helpen aan een boosterprik.
De huisarts verwijst naar GGD..en dan moet ik met haar gegevens een afspraak maken.
Mijn moeder heeft wel de inloggegevens maar geen smartphone of ander 'device' voor digid verificatie.
Ik bel steeds nr 800 7070 voor informatie, maar dan komt er een beperkt keuzemenu waar geen antoord in zit voor deze vraag.
Bij 'overige vragen' zeggen ze dat er teveel wachtenden voor mij zijn en wordt de verbinding vanzelf verbroken. BSN van mijn moeder heb ik niet, maar kan ik morgen wel vinden.
Hoe moet dit goedkomen met alle ouderen die digibeet zijn?
Hoe kan ik nu mijn moeder helpen aan een boosterprik?
quote:Dit schreef Geanna Naar een locatie waar vrije inloop is?
Id mee.
Brief mee.
Lijkt me dat 't dan moet kunnen?
Ik heb inderdaad nu mijn moeder zo ver dat ik naar locatie de ijsbaan in Haarlem ga..
En dan hoop ik dat ze iets kunnen doen of vertellen wat we moeten doen..
quote:Dit schreef Dayenne
Ja dat had ik gelezen, maar gewoon weer opnieuw doen. Blijven proberen.
Oh ik had dit net weggehaald ,sorry ..
ik had het net even helemaal gehad en reageerde wat kort door de bocht.
Maar je hebt helemaalgelijk Dayenne. Ik ga het morgen gewoon weer opnieuw doen, dank je
Allemaal heel hartelijk dank voor het mee denken en leven
Gisterenmorgen had ik de huisarts nog gebeld en de assistente begreep de situatie snapte dat mijn moeder die dit jaar 94 wordt geen smartphone of pc hanteert.
Maar zij had geen oplossing. Wel weer als tip zo'n landelijk informatienummer wat natuurlijk overbezet was.
Toen heb ik mijn moeder opgehaald, vaccinatie en idrntiteitsbewijs mee en zijn we naar priklocatie de Ijsbaan in Haarlem gereden. Moeder heb ik in een rolstoel laten zitten en zo reed ik haar naar binnen.
De security vroeg of we een afpraak hadden en ik glimlachte "ja hoor "en ben doorgelopen met moeder in die rolstoel.
Bij het loket waar we naartoe werden verwezen heb ik het verhaal gedaan.
Deze dame vond het volkomen terecht dat we waren gekomen.
Toen kreeg mijn moeder meteen de booster.
Het valt mij op dat de info van dag tot dag verschilt.
Ik ben blij te lezen dat de tendens nu toch weer meer is dat mensen ook zonder afspraak hun booster mogen halen ,omdat lang niet iedereen in Nederland met ID authenticatie ,smarphones, computers kan omgaan.