Rijstkoker

Rijstkoker 

Onderwerp van Maxime1969

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    Ik doe 1,5 x zoveel water als rijst. Lukt altijd. Dus daar heb je geen maatbekertje voor nodig, gewoon een kopje kan ook.

    Geen snelkookrijst gebruiken. Ik gebruik eigenlijk altijd basmatirijst. Teveel gekookte rijst kun je in porties invriezen, dus meestal maak ik een grote pan in één keer.

    Succes!
  2. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Maxime1969


    Oh dit wist ik niet
    is het daarna nog wel lekker?



    Absoluut. Als je het na het koken loswoelt in de pan, af laat koelen en daarna direct in porties invriest ( ik gebruik daar altijd diepvrieszakjes voor, dat is makkelijker ontdooien dan een bak bevroren rijst), kun je het na ontdooien en verwarmen gebruiken alsof je het net gekookt hebt. Nasi goreng (gebakken rijst) is zelfs het lekkerste als het gemaakt wordt van koude rijst die je dan opbakt.
  3. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Cees
    Smile Smile

    Wat een barbaren hier!
    14 minuten eieren, ingevroren rijst, rijstepap uit een rijst koker.
    Wat een gruwel in sommige keukens brrrr.. Smile


    Ach, man toch. Het is voor sommigen ook lastig om te accepteren dat andere mensen dingen anders doen dan zij, vooral wanneer je ouder wordt. Mijn moeder had dat soms ook. Ze was me er niet minder lief om. Smile

    Maar weet je, zolang de mensen die ik aan tafel uitnodig nog steeds dol zijn op mijn eten, doet jouw gegruwel er niet zo toe. Smile

    En dan doe jij het toch gewoon op jouw manier? Smile

    Plaatje
Terug naar de lijst