Plotseling terugbetalen verlofdagen 

Onderwerp van Imelda

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Imelda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Imelda
    Wie kan zeggen of dit zomaar kan?
    Mijn zoon (21) werkt bij een telecombedrijf als tele-sales-support-medewerker.
    Contract van 24 uur per week, maar zijn teamleider heeft hem tot nu toe altijd slechts 20 uur laten werken (“komt wel goed”) omdat mijn zoon niet flexibel is qua studie. Een 20-urig contract behoorde niet tot de mogelijkheden (tot afgelopen december, toen opeens wel) en dus was het op deze wijze opgelost.

    Nu krijgt mijn zoon deze maand opeens een brief dat hij 80 uur verlof moet terugbetalen. Ong 5 maanden, 4 uur per week. Dat is ruim een maandsalaris.

    Kan dit zomaar?! Wat vinden jullie hiervan?

    Daarnaast is er wisseling van de wacht, er is een nieuwe teamleider. Deze wil van de flexibele inroostering af, terwijl mijn zoon vanaf het begin af aan een flexibel rooster had. Kan dit zomaar gewijzigd worden?

    Alvast bedankt voor jullie mening of kennis :-)
  2. Imelda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Imelda

    Hij kreeg 24 uur betaald.
    De teamleider vond hem een goede kracht en deed het voorkomen als dat hij mijn zoon die uurtjes gunde. Dat hij dus bij berekening een wat hoger uursalaris had.

    Overigens heb ik dat zelf nu ook in het onderwijs. Ik heb een contract voor 40 uur maar werk 32, want mijn baas kan me niet een schaal hoger zetten.
    Dus ik snapte die constructie bij mijn zoon ook wel.

    Waar het mij om gaat is dat die teamleider had moeten zeggen dat het ooit terugbetaald moest gaa worden. Maar verreken het dan maandelijks ofzo toch?
  3. Imelda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Imelda

    quote:
    Dit schreef Ster



    Wat vervelend deze situatie.
    Heb je hier iets aan?

    >>LINK<<


    Dat is een super goed artikel, dank je wel!!
  4. Imelda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Imelda

    Tja, je kan het naïef noemen… snap ik ook.
    Er zijn 10 collega’s waar hetzelfde mee is gebeurd. Sommigen moeten zelfs 260 uur terugbetalen en het zijn allemaal geen domme jongens ofzo.

    Als iemand z’n relatie op de klippen liep, dan roosterde de teamleider diegene een week niet in “Heb je verdiend man, ik regel dat wel voor je”. En zo ging dat met die vier uur per week ook.

    Teamleider staat overigens momenteel op non-actief wegens grensoverschrijdend gedrag en illegale praktijken. Dat gebeurde een week nadat die verrekening bekend werd gemaakt. Toeval? Of toch een stukje mismanagement ofzo?
  5. Imelda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Imelda

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Klinkt alsof de teamleider tof deed tegen sommigen zodat hij zich tegen anderen kon misdragen.


    Ja, zoiets. We kunnen het niet helemaal plaatsen. Hij was super aardig tegen mijn zoon. Eigenlijk té aardig, maar dat zien we nu pas.

    Toen mijn zoon zich trouwens afmeldde in de zomer omdat hij niet kon werken ivm mentale problemen, zou de teamleider het ook regelen “komt goed, man, pak je tijd die je nodig hebt”. Die uren moeten nu dus ook terugbetaald worden.

    En ja, eerlijk is eerlijk, we gaan het wel betalen. We kijken wel hoe we het rond krijgen de komende maand qua huur enzo, misschien kan hij tijdelijk een studentenlening nemen, maar toch knaagt het aan me.
  6. Imelda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Imelda

    Dank jullie wel allemaal voor je antwoord en meedenken. Dat is heel fijn! Belichting van alle kanten.

    Mijn zoon heeft morgen een gesprek met de vervangend teamleider. Hij komt in ieder geval beslagen ten ijs.
    We hebben helemaal geen zin in rechtszaken ofzo, dus zover zal het niet komen.

Terug naar de lijst