Zorgverlof

Zorgverlof 

Onderwerp van Danielle

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Danielle zelf op 25 maart 2022 om 10:40:03

Terug naar de lijst
  1. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    Kijk even op de site van de Rijksoverheid. Zorgverlof regeling gaat buiten de CAO om.

    Ik kreeg het een aantal jaren geleden niet omdat dochter in het ziekenhuis lag.. in het buitenland. Dan ontving ze al zorg. Dat ik er naartoe ging viel buiten het zorgverlof.
  2. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    quote:
    Dit schreef Danielle


    Die site heb ik bekeken, ja. Het gaat ook niet om verlof als ze in het ziekenhuis ligt, maar als zij bij mij in huis komt.

    Mijn voorbeeld is anders dan de jouwe. Je kunt zorgverlof krijgen als kind juist niet in het zkh ligt.

    Geef aan bij je werkgever dat hij/zij het uit kan gaan zoeken bij Rijksoverheid.
  3. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    quote:
    Dit schreef Karin67
    Woont ze bij jou thuis?
    Anders is t volgens mij geen zorgverlof. Alleen voor je eigen ouders geldt deze regel voor zogen als ze niet meer bij je wonen.
    Blijft jammer

    " Zorgverlof

    Een medewerker kan zorgverlof opnemen voor de noodzakelijke opvang van een ziek kind of zieke partner. Het dient dan te gaan om een kind dat nog thuis woont of partner waarmee de werknemer samenwoont. Het zorgverlof kan ook opgenomen worden voor de noodzakelijk opvang van een zieke vader en moeder. Voor deze bloedverwanten geldt niet de eis dat de medewerker daarmee samenwoont, zoals dat wel geldt voor een kind of partner (art 5:1 WAZ)."

    Regel geldt niet alleen voor eigen ouders.
    Lees even op Rijksoverheid en ga in gesprek met de werkgever
  4. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    Zorgverlof kan ook voor bekenden zijn, die wonen ook niet bij je in huis

    Wanneer kan ik zorgverlof aanvragen?
    Als iemand in uw omgeving ziek is geworden, kunt u kortdurend zorgverlof opnemen. Langdurend zorgverlof is om iemand in uw omgeving te verzorgen die langere tijd hulpbehoevend of ziek is.
Terug naar de lijst