opknappen huis

opknappen huis 

Onderwerp van Maxime1969

Terug naar de lijst
  1. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    Nou nou....ik woon hier al ruim 15 jaar
    en het is hoognodig dat alles - in elk geval - de begane grond weer eens opgeknapt mag worden

    Deuren schilderen
    Kozijnen schilderen
    Radiatoren schilderen
    Muren (& plafond?) sauzen
    en nieuw laminaat (dat ligt er zelfs nog van de vorige bewoners !)

    Maar het is dus een mega-klus....
    Hoe zit dat binnen OA, zijn er mensen die bij zoiets willen en kunnen helpen?
    (ik kan echt veel zelf - maar met 2 of meer is zoiets sneller geregeld en een stuk gezelliger)

    Is er een klusteam in 'tha OA-house'?
    Smile


    23 mrt '22 - 13:20:25 / 23 mrt '22 - 14:16:17
  2. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969

    quote:
    Dit schreef Astrid


    Dat was er wel, ook een verhuisteam.

    Ik heb voornamelijk altijd geholpen met verhuizen.

    Club is opgeheven en OA is minder sociaal dan voorheen.

    SmileSmile
    Smile

    Ik heb eigenlijk nooit om hulp gevraagd, Kan het nu juist zo goed gebruiken Smile
    Oh ja voor ik op de vingers wordt getikt...ooit een buitenkraantje (maar dat is wel weer 10-15jr geleden)
  3. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969

    quote:
    Dit schreef wollenberg
    hallo
    ligt eraan waar je vandaan komt
    ik woon in het midden van het land
    ik heb binnen kort ook nog een grote klus voor een bekende zangeres
    zij wil alleen maar mij
    laat maar iets horen
    mag je ook pb doen

    groet


    Ik stuur je morgen een berichtje
    Ik woon in Amersfoort 😉
  4. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969

    quote:
    Dit schreef Die-et


    Je zou denken …
    Als je je in deze tijd nog moet aanprijzen …. dan klopt er iets niet.


    Ach, dit ben ik niet met je eens.....ik zie op Facebook ook wel een jongere generatie die voor zichzelf begint.
    Mooi toch, dat Facebook dan een medium is waar ze reclame voor zichzelf kunnen maken?
  5. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969

    quote:
    Dit schreef Tresie56
    Mijn ervaring is wel dat je iedereen voor een gedane klus moet betalen.
    Je hebt dan ook deskundige mensen, van een bedrijf, en niet onbelangrijk je hebt ook garantie.

    Een grotere klus, die nog niet direct noodzakelijk is, in mijn geval een nieuw toilet, met betegeling etc., hiervoor moet ik eerst sparen.
    Ik zie dat als onderhoud van mijn huis, en dat moet je wel bijhouden, vind ik.


    Een klus hoeft ook niet perse gratis gedaan te worden
    Maar vele handen maken het werk een stuk lichter

    Ik kan eigenlijk alles zelf, maar mijn lijf wil niet altijd meer, ik word ook een dagje ouder
    en wanneer je dan samen iets aanpakt gaat het wel vlotter
  6. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969

    quote:
    Dit schreef Malero
    Klopt wat Loeki zegt. Wij, als in Boog en ik zijn ook wel her en der geweest.



    Nu je het zegt, ik heb jaren geleden ook geholpen bij iemand hier in Amersfoort
    Volgens mij was dat bij Berik
    Toch zeker wel een paar dagen aan t schilderen geweest
    Smile
  7. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969

    quote:
    Dit schreef Anoesjka
    Via de buurtapp Nextdoor ontstaan vaak ook contacten waarbij buurtgenoten elkaar helpen of kleine zelfstandigen zichzelf aanprijzen.


    Oh ja, dit is ook nog een goed idee. thnx voor de tip Smile
  8. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969

    quote:
    Dit schreef Tresie56


    Ben dit wel met je eens, maar mensen die je kent, leveren niet altijd goed werk af.

    Voorbeeld mijn broer heeft vorig jaar het balkon geschilderd. Heb hem er voor betaald, maar er kwam van zijn kant steeds wat tussen.
    5 keer op een dag pauze. Haalde een goede lunch voor hem in huis,
    De klus heeft 2 maand geduurd. Wilde de vlag bij voltooiing wel ophangen.en dat was niet mijn eerste ervaring bij mij met bekenden.

    Hier in de stad/gemeente zijn ook allerlei bedrijven die je kunnen helpen met schilderen, de tuin etc.
    Zij zijn deskundige vrijwilligers, en je betaald bijv. 10 euro per uur aan het bedrijf. Kan bijv. Ook eenvoudig een lamp voor je ophangen.
    Hier is dat ook bij de Thuiszorg. Dit klussen is dan een zijtak er van.
    Bij organisaties voor ouderen heb je vaak ook zo’n ‘tak’

    Ze zitten vast ook in Amersfoort. Verdiep je daar eens in. SuccesSmile


    Ook een mooie tip
    thnx
  9. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969

    @Wollenberg Je hebt een privebericht

    gr Max
  10. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969

    quote:
    Dit schreef wendy72
    Eerlijk gezegd vind ik dit geen megaklus en als je t in gedeeltes doet is het goed behapbaar, vooral t schilderen.


    Nou - daar verschillen we dan in mening
    Want jij weet niks over mijn lichamelijke condities- danwel beperkingen die er onzichtbaar zijn nadat ik BK heb gehad
    Ik kan veel maar niet meer alles !
    Met mijn armen boven mijn hoofd is echt niet meer prettig door alle operaties en elke keer op de knieën bij elke plank laminaat…. Je weet niet waar je over praat! Sorry je reactie komt bij mij nogal bout over!

    Ik zie er enorm tegenop - dus voor MIJ is t wel
    Een megaklus!

  11. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969

    quote:
    Dit schreef leeuwin70

    Mensen walsen zo makkelijk over je heen met hun oordeel.

    Nou inderdaad

    Wat een kansloze opmerking en bemoeienis ook Smile (en dan druk ik mij nog netjes uit) Smile

    En ik hoop ook dat Wollenberg kan helpen
    Hij komt maandag in elk geval even kijken SmileSmile
  12. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969

    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Er zijn hier op OA ook wel eens opmerkingen gemaakt richting mensen die hulp vroegen dat ze het maar zelf moesten gaan leren door youtube filmpjes te kijken of een kluscurus te volgen.


    Nou nou, wat een kansloze en schandelijke opmerking is dat geweest - als iemand dat tegen mij had gezegd dan ....... Smile ik zeg maar niks haha (of toch wel Smile)

    ik doe (deed) sinds mijn 18+ leven al allerlei klussen zelf. Ik heb eigenlijk zelden iemand nodig (gehad)
    timmeren, zagen, bouwen, schilderen, electra doortrekken, vloertjes leggen etc etc etc
    En alles gewoon ook helemaal in mijn eentje...ik ben een stoere bikkel en harde werker.

    Maar sommige dingen worden gewoon teveel en te zwaar.
    Dat gaat voor iedereen gelden...zeker als je ouder wordt, of wanneer je lijf om andere redenen bepaalde dingen niet meer 100% zelf aan kan

    Het gaat vaak dus niet eens om de know-how...maar om de uitvoering
    Bovendien, wat is er mis om elkaar te helpen, als iemand het om fysieke redenen niet meer alleen kan oppakken?

    Ik help ook bij oudere mensen in de mantel-/thuiszorg, daar vertel ik toch ook niet tegen, dat ze maar op youtube moeten kijken hoe ze hun bed moeten verschonen...pffttt
    Wat heb je er toch een stel domme & kortzichtige mensen tussen zitten soms! BAH!Smile


Terug naar de lijst