Waterkefir

Waterkefir 

Onderwerp van Dorien

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Ik heb een wappie vriendin. Ze is tegen alle entingen en ze drinkt elke dag citroensap met baking soda. Ze stuurt me allerlei linkjes over corona en zwendel en samenzweringen.
    Ik ben niet zo van dat extreme. Maar ik ken haar al 35 jaar en ik kan andermans mening respecteren.
    Sinds kort drinkt ze waterkefir. Een gefermenteerde drank die je maakt van kefir korrels en die, naar mijn smaak, niet te hachelen is. Ze heeft het van een mede wappie.
    Nouja lang verhaal kort. Ze is er enthousiast over. Probiotica, gezonde darmen bladiebla. Ik Google en las dat het onzin is dus ik schaarde het bij haar wappie theorie maar omdat ik erg vaak last heb van mijn maag en darmen heeft ze me overgehaald om het eens te proberen. En ik voel me dus nu prima. Glaasje per dag even met tegenzin naar binnen werken en geen last van darmen en maag tot nu toe (5 dagen). Kan toeval zijn want ik heb wel vaker een periode geen last maar fijn is het wel.
    Ik ben benieuwd of hier ervaringen zijn met waterkefir.
  2. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    Ik was gisteren bij haar en haar drankje is minder vies dan de mijne. In de mijne zit heel veel prik. Ze denkt dat het komt omdat ik het in een dichte pot maak, zij laat die van haar open staan.
    De korrels groeien, dus als je een portie hebt gekregen heb je in no time een hele berg. Ik heb dus over en mijn vriendin ook. Als iemand wil: ik woon in Linschoten. Zij bij Culemborg.
Terug naar de lijst