Koophuis en meerderjarig kind.

Koophuis en meerderjarig kind.  

Onderwerp van Malero

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Malero zelf op 24 juni 2022 om 19:41:11

Terug naar de lijst
  1. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Ex woont in een koophuis en zoonlief woont bij hem. Roan ( inmiddels 21 jaar) heeft een baan en betaald pa netjes kost en inwoning iedere maand,

    Ex is inmiddels 65 jaar geworden en gaat binnenkort met pensioen. Hij heeft het idee dat hij het huis gaat verkopen en fijn een huurhuisje ( seniorenwoning) te nemen in het schone Friesland bij dochterlief in de buurt.

    Nu Roan.
    Ex zegt : Hij gaat mee naar Friesland of anders gaat ie maar bij zijn moeder wonen.

    Kan X dat zomaar doen? Hem op straat zetten? Mee naar Friesland is geen optie, hij werkt hier en gaat in februari weer aan een opleiding beginnen hier in Rotterdam.
    En heel serieus, bij mij kan echt niet. Puntje A, geen ruimte want ik heb daar mijn salon opgezet, en niet een onbelangrijk puntje B, mijn huidige man ziet dat niet echt zitten om weer een volwassen man in huis te nemen en Roan ziet het ook niet zitten om hier te komen.
    Roan en Boog zijn niet de allerbeste vrienden zullen we maar zeggen, dat gaat helemaal niet goed dan.

    Wat heeft mijn zoon voor rechten wat betreft dat huis ? Of staat ie volgend jaar echt op straat?
  2. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero

    Ja, zoiets dacht ik al.
  3. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero

    X en ik werken niet samen. X communiceert niet. Ik wist niet dat hij naar Friesland wilde, dat heb ik van lean.
    En Roan heeft het van mij. Ex praat ook niet met Roan, hij trekt zijn eigen plan.
    Maar goed.
    Roan staat uiteraard ingeschreven voor een woning alleen nog niet vanaf zijn 18de. Hij heeft begeleid gewoond en daar heb ik slechte ervaringen mee, we zijn nog aan het terug betalen en dat duurt nog wel vier jaar.
    Ik hoopte dat X redelijk wilde zijn en dat Roan het huis kon huren. Maar ook daar staat hij niet voor open.

    Uiteraard komt er een oplossing hij kan vrije sector huren, of bij mij in het uiterste geval.

    Ik ga het draadje sluiten.
    Ik heb duidelijk antwoord op mijn vraag. We hebben nog wel twee jaar de tijd ongeveer.
Terug naar de lijst