Rijlessen

Rijlessen 

Onderwerp van Moi76

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. ilona
    dorpsgek van OA

    Toon alleen de berichten van ilona
    quote:
    Dit schreef Moi76


    Klopt en als ik het zeg, zegt ze letterlijk; ik vind het vervelend dat je zo’n druk op mij legt. Als ze minder lest moet ik misschien haar examen uitstellen.

    Ook vind zij het zielig dat ik hiermee extra druk op mijn dochter leg. Maar ff serieus….. ben ik nu gek of onredelijk?


    Jij bent zeker niet gek of onredelijk.
    Ik weet natuurlijk niet hoe jouw dochter rijdt, maar als ik lees dat zij bij de toets alleen moest werken aan vlotter doorrijden dan zou het met 1 les per week goed moeten komen.
    Vreemd is in elk geval dat de examendatum niet vaststaat.
    Jouw dochter krijgt een mail op het moment dat examen is aangevraagd bij het CBR. Dit gaat automatisch. Idd kan de rijschool dan het examen naar voren halen maar ook daar krijgt dochter dan meteen een mail van vanuit het CBR systeem.

    Wij hebben ook leerlingen gehad die een examendatum verder weg kregen. Dan lessen zij, altijd in overleg, eens in de 2 weken en de laatste weken 1, hooguit 2 keer per week. De bedoeling is dat je examen aanvraagt op het moment dat de leerling er voor klaar is, of in elk geval dat je zeker weet dat de leerling er op dat moment ruim klaar voor is.

    Alles gaat bij ons trouwens in overleg met ouders, maar zo'n 80 procent van onze leerling heeft autisme of ADHD, dus misschien werken wij daardoor ook anders.
    Ook zijn ouders bij ons altijd vrij om eens mee te rijden tijdens een les.

    Natuurlijk zijn er rijscholen die een verdienmodel hebben gemaakt van examens. Hier kunnen wij ook niet veel aan doen. Ik denk dat de beste manier om hierachter te komen is door verschillende rijscholen te benaderen en vragen hoe zij lesgeven en door viavia te informeren naar ervaringen. Voor jullie is dat nu natuurlijk te laat.
    Maar ik ben wel benieuwd naar de gedachtengang achter nu 4 keer per week gaan lessen. Alsof iedereen dat zomaar zou kunnen betalen.

    Mochten jullie in de buurt van Deventer wonen dan wil René best een keer met jouw dochter rijden om haar niveau te zien en te kijken of al die lessen echt nog nodig zijn.
    18 okt '22 - 09:39:43 / 18 okt '22 - 10:28:15
  2. ilona
    dorpsgek van OA

    Toon alleen de berichten van ilona
    quote:
    Dit schreef Moi76


    Straks bijna 60 lessen hè…… en dan moet ze nog maar zien te slagen.

    Nu al 70. Een lesuur duurt 60 minuten dus 90 minuten is anderhalf lesuur.

    En er zijn heus mensen die dat aantal uren nodig hebben maar hier lijkt het alsof er standaard van wordt uitgegaan dat leerlingen anderhalf uur rijden.
    Zo kun je als rijschool wel goeie reclame maken. Je geeft leerlingen anderhalf keer zo veel les maar benoemt het aantal lessen. Tsja.

    De tussentijdse toets wordt als het goed is ongeveer op eenderde van de rijopleiding gedaan ( is niet verplicht, wel slim). Zo krijg je van de examinator feedback en weet je waar tor aan het examen de puntjes op de i gezet moeten worden.

    Vervelend dat dit zo gegaan is.

Terug naar de lijst