Zonnepanelen

Zonnepanelen 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Vanuit de woningbouw worden er volgend jaar zonnepanelen geplaatst
    Ze gaan begin volgend jaar kijken of de daken geschikt zijn, zo ja dan voor hoeveel.
    4/6/8/10

    Per zonnepaneel kost dat € 2,- per paneel extra per maand.

    Stel er kunnen er 10 geplaatst worden is het dan nog wel rendabel??

    Ik heb er geen fluit verstand van maar weet dat er hier veel oa-ers zijn
    die ze al wel hebben..
    Smile



    Ik heb mijn panelen (12) ook via de woningstichting. Ik betaal daar 25 jaar lang (of zo lang ik hier woon) 25 euro per maand voor. Ik heb mijn vs met 25 euro verlaagd, dus betaal per saldo niks meer.

    Jazeker is het rendabel. Zeker zolang de salderingsregeling nog loopt.

    Mijn overzicht over dit jaar en ja de teruglevering krijg ik zelf terug.


    Plaatje
    19 okt '22 - 15:10:16 / 19 okt '22 - 16:06:08
  2. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef EllesB
    Wat gebeurt er na 1-1 2025?
    Als de regeling weg valt en ik wel mijn zonnepanelen moet betalen? (schreef Leeuwin)



    Je levert de stroom die je niet verbruikt aan het net. Als je panelen minder stroom gaan leveren, neem je weer stroom van het net. Dit heft elkaar gedeeltelijk op, dus verbruik je in een jaar veel minder stroom en kunnen de panelen zeker uit.


    Er blijft wél een teruglever vergoeding bestaan. Er komt een minimale en maximale terugleververgoeding.

    >>LINK<<
  3. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Hier is de constructie iets anders. In feite heb ik ze op afbetaling gekocht. Ik betaal zo lang ik hier woon 25 jaar lang 25 euro voor 12 panelen. Dat is 7500 euro. 25 euro is over 25 jaar natuurlijk lang geen 25 euro meer waard. De eerste 1000 heb ik al wel terug verdiend denk ik.

    In die 25 jaar hoop ik dat ze ook wel iets bruikbaars voor de opslag hebben gevonden.
Terug naar de lijst