Scootmobiel 

Onderwerp van bart

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Als je ouder wordt dan worden veel dingen lastig en ingewikkeld.
    Deelnemen aan het verkeer is er daar één van.
    Ik zou een scootmobiel niet adviseren aan mensen van de leeftijd van jouw moeder Bart.
    Er zijn zoveel factoren waardoor rijden met een scootmobiel lastig is: de eigen balans, de eigen snelheid van reageren, überhaupt bang zijn voor vallen ook zónder scootmobiel, de snelheid waarmee het ding gaat, de letterlijk en figuurlijke hobbels op de weg, de scheef bestrate stoepen, fietspaden en wegen (álles voor de waterafvoer zei de gemeente hier maar fietspaden zijn zó scheef dat ik soms helemaal scheef in mijn rolstoel moet zitten om met vier wielen contact met de grond te houden.

    Overdenk eens serieus of je moeder nog goed genoeg is om in zo’n ding aan het verkeer deel te nemen…… misschien is ze uiteindelijk heel blij als jij aangeeft dat een scootmobiel niet de juiste oplossing is.

    En stel dat je moeder nog goed genoeg is om aan het verkeer deel te nemen…… schaf dan een scootmobiel aan die 3-5km per uur kan rijden, zorg dat hij begrensd is. Dan kan ze in elk geval niet “ineens veel te hard” gaan en kan ze stapvoets toch verder van huis komen. En regel een aantal lessen voor haar.
    Mij lijkt leren rijden in een scootmobiel meer een activiteit voor de late lente of het begin van de zomer, dan is de natuurlijke drang om naar buiten te gaan ook een helpende factor.
Terug naar de lijst