Hoe verwijder ik deze tegels bij mogelijk lekkage? 

Onderwerp van Margo

Terug naar de lijst
  1. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef Margo
    Onder de douchebak?

    Want het lekt mogelijk.

    Vraag 1. Hoe kan ik het beste 1 of 2 tegels verwijderen? En waar?
    Vraag 2. Het lek zit vlak voor de douche afvoer. Zie foto. Alle andere waterafvoer zit ervoor:
    Dan kan ik dus niets gebruiken als het idd lekt?

    In volgorde van afvoer: kraantje, wasmachine, wc (andere afvoer), bad, lekkage, douche, standleiding.

    3. Als het niet lekt, dan ook onder het bad kijken? Als het wel lekt, dan douchebak met leidingen laten vervangen?


    Ik probeer even mee te denken. Misschien hoef je helemaal geen tegels te verwijderen. Het lijkt me dat er ergens een verstopping zit in een afvoerleiding en het water dus een andere uitweg zoekt. Is de onderste foto van de afvoer onder de douche en zit die wellicht verstopt? Loopt het water weg als je dat erin gooit? En waar komt de rode afvoer linksonder op de onderste foto precies vandaan?
  2. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    OK, de rioolservice heeft dus al een lek geconstateerd. Maar waren ze wellicht specifieker of is dat te achterhalen? Zijn de voegen onder bij de douchebak wellicht aan vervanging toe? En is het koop of huurwoning, anders wellicht aankloppen bij verhuurder.
  3. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef Margo

    Nee, juist niet specifiek. Omdat het zo slecht te zien is. Je ziet niet méér dan dit. Ik heb verschillende bedrijven om een second opinion gevraagd, maar omdat zowel ik als de onder buurvrouw geen klachten hadden, heb ik het even zo gelaten.

    Hoe bedoel je “onder de douchebak” dat zie ik niet tenzij die bak eruit gaat toch?
    Het is een koophuis (maisonette, ik zit er zelf nog onder)

    Ja, ik was niet helemaal duidelijk. Ik bedoel dat de kitrand tussen de tegeltjes en de douchebak wellicht niet meer waterdicht is en vervangen moet worden.
    Plaatje
Terug naar de lijst