Koekenpan of wok

Koekenpan of wok 

Onderwerp van Lisam3

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    Je vraagt er naar dus: 4 x een wok en 6x een koekenpan
    De wok in een heel grote gietijzeren uitvoering , een Chinese plaatstalen zonder tefal laagje en 2 x kleinere met tefal laagje . De koekenpannen ook in verschillende maten en soorten.

    Voor mij is het gebruik van die pannen afhankelijk van wat ik kook en soms van de hoeveelheid ( vandaar de kleine uitvoeringen) . En ik gebruik ze allemaal . . . .

    Vind de uitvoeringen zonder tefal het fijnst omdat ik daarmee zonder schroom kan roeren, scheppen en schrapen zonder bang te zijn om de tefal laag te beschadigen en dan mogelijk tefal ( niet echt gezond spul) door m'n gerecht te hebben . Na 1 of 2 jaar raakt die laag , in ieder geval bij mij, altijd beschadigt en kan ik de pan weggooien.

    Mijn advies ?

    Koop in een Chinese winkel of toko een kleine plaatstalen wok met ring voor eronder . Kost niet meer dan een tientje maar is wel precies waar in Chinese restaurants mee gekookt wordt en niet zonder reden .
    Brandt die voor het eerste gebruik goed in ( ramen open! Smile ) en koop daarnaast een koeken pan met een maat die je het best past. Ook daarbij voor een exemplaar zonder tefal laag gaan wat mij betreft . Smile
Terug naar de lijst