Tikkende verwarmingsbuizen bij warmwatervraag

Tikkende verwarmingsbuizen bij warmwatervraag 

Onderwerp van Yaris

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    Heel vreemd. Sinds paar weken 'tikken' er in de woonkamer beneden verwarmingsbuizen/leidingen (die naar radiator lopen) terwijl verwarming uitstaat, maar er wél warm water voor bijvoorbeeld douchen (boven) gevraagd wordt.

    Irritant, maar ook vreemd, aangezien het water niet door die buizen gaat. Ze worden ook niet warm.

    Er komt volgende week een monteur, maar ik vind hem een akelige man en wil beetje voorbereid zijn op wat het kan zijn. Zou het kunnen dat er op zolder, waar ketel staat, ineens buizen uitzetten en daardoor de andere buizen raken en dat ik dat beneden hoor?
  2. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris

    Bedankt voor de reacties Smile

    In de winter, als verwarming aanstaat, tikken de leidingen regelmatig, ook al is alles ontlucht. Irritant, maar is niet anders. Inderdaad oud huis.

    De leidingen waar warm water doorheen loopt richting badkamer en keuken, zijn niet de leidingen die ik hoor tikken. Keuken en badkamer zitten achter in huis, op bgg en 1e verdieping. De leidingen die ik hoor, zitten voor in het huis, in de woonkamer (die leidingen lopen naar de slaapkamer op 1e verdieping)

Terug naar de lijst