Vloeibare voeding 

Onderwerp van Joy

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    De een heeft er meer last van dan de ander. Bij de een gaat de operatie ook sneller dan bij de ander. Maar wat hier geholpen heeft:

    1) Doperwtjes uit de vriezer zijn het makkelijkst plooibaar om te koelen. Vraag om een band die om de kaak heen kan, erg handig.
    2) Soep, gepureerd of de bouillon ervan geven, en vla, pap, dat soort dingen.
    3) Een milkshake verzacht en verkoelt
    4) Maak een schema van de pijnstilling en zet het koelen daar ook bij. Het is fijn als er steeds binnen afzienbare tijden wat aan de pijn gedaan kan worden.
    5) Laat haar rechtop slapen, gesteund door twee kussens aan de zijkanten van haar hoofd.


    Sterkte!
  2. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Margo
    Als je eigen risico er al doorheen is, kan je misschien ook via de diëtiste extra drinkvoeding regelen.



    Ja, kregen wij ook mee voor de eerste dagen! 👍🏻
  3. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Danielle
    Mijn dochter heeft onlangs ook een kaakoperatie gehad. Het advies dat zij kreeg was vooral géén gepureerd voedsel eten. De kaakspieren moeten getraind worden en in beweging blijven. Dus gewoon eten, maar wel met kleine hapjes. Zij gebruikte een theelepeltje om te eten. Brood zonder korstjes en in hele kleine blokjes. Wat geeft de kaakchirurg als advies bij jouw dochter?


    Nou, zie je, volgens mij heeft mijn zoon een soortgelijke operatie gehad (, waarbij ze wel twee keer zo lang zijn bezig geweest als gepland en zag hij er na afloop uit als de Nutty Professor), en die had met geen mogelijkheid brood kunnen eten. Hij kreeg idd vloeibare dieetvoeding mee.

    Laat je gewoon goed voorlichten door de afdeling; je weet gewoon niet hoe het verloopt. Sterkte voor je dochter!
Terug naar de lijst