Hotel van 4 naar 3 sterren... mag dat? 

Onderwerp van Patricia

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Patricia
    Volg je hart 💕 dat klopt

    Toon alleen de berichten van Patricia
    Weet iemand of dit zomaar mag?

    De acomodatie blijft hetzelfde... Maar ik boek voor 4*. Dit wordt opeens 3..

    Dus.. Mag dat?

    Binnenkort ga je met TUI op reis naar Gran Canaria. Hotelnaam laat ons weten dat zij uitkijkt naar je komst. Wij hebben de volgende informatie over je reis.

    Vanaf heden is de TUI classificatie gewijzigd van 4 sterren naar 3 sterren. Dit is besloten na het kritisch bekijken van het hotel en het vergelijken met de hotels in de omgeving. Dit om een betere verhouding tussen prijs en kwaliteit te hanteren. Hiermee hopen wij je verwachting beter te kunnen managen en te kunnen waarmaken. De faciliteiten blijven verder hetzelfde.

    Bij het maken van de boeking was dit nog niet bekend. Omdat wij het belangrijk vinden dat de vakantie waarop je je verheugt geen teleurstellingen ter plaatse oplevert, laten wij dit nu alvast weten. Zo kun je vanaf de eerste vakantiedag genieten van een welverdiende vakantie.
  2. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
  3. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Waarom zou het niet mogen? Als ik het zo lees, is het juist eerlijker. Het hotel verdient de 4 sterren niet, er veranderd niets aan wat je krijgt of gekregen zou hebben. De diensten blijven hetzelfde. Ik lees het als verwachtingsmanagement. Je krijgt nog steeds wat je geboekt hebt.
  4. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
    Een 3* hotel is meestal goedkoper dan een 4* hotel
    Je zou dus een tegemoetkoming kunnen vragen aan de reisorganisatie.
  5. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    ik denk dat het meer gevoelsmatig is. Je hebt betaald voor **** en zit in een *** accommodatie.

    Voor mij zou het dus echt de prijs kwaliteit zijn. Een belletje naar de touroperator zou ik er aan wagen. Kosteloos omzetten.
  6. Unox
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Unox
    Je betaalt voor een 4-sterren hotel, wellicht kies je ook bewust voor een 4-sterren hotel. Je krijgt echter een 3-sterren hotel want men wijzigt na boeking het aantal sterren. Je bent dus misleid en krijgt niet waarvoor je hebt betaald. Dat betekent dat je wegens niet nakoming restitutie van een deel van je geld moet krijgen en de boeking in stand houdt, of restitutie van het gehele bedrag zodat je een andere accommodatie kunt zoeken en boeken. Dit is de keuze die men je moet geven.

    Geeft men je die keuze niet en wil men niet tot een oplossing komen, de rest de gang naar de rechter of naar een geschillencommissie zo die mocht bestaan.

    Het is hetzelfde als wanneer je een nieuwe oto koopt en kiest voor een duurdere uitvoering die één klasse hoger is dan de basisklasse. Je tekent de koopovereenkomst en betaalt de rekening. En dan ga je naar de dealer om je nieuwe oto op te halen. Staat daar de oto in de basisklasse voor je klaar. Wat doe je dan?

    TUI brengt het “lief”, bijna achteloos. Maar laat je daardoor niet paaien. Objectief en zakelijk gezien ben je misleid.


  7. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Het lijkt erg op een verkapte prijsverhoging. Ik zou het zeker aankaarten.
  8. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Piep
    Waarom zou het niet mogen? Als ik het zo lees, is het juist eerlijker. Het hotel verdient de 4 sterren niet, er veranderd niets aan wat je krijgt of gekregen zou hebben. De diensten blijven hetzelfde. Ik lees het als verwachtingsmanagement. Je krijgt nog steeds wat je geboekt hebt.

    Nee, dat is wat de touroperator hier verhult. Een 4-sterren hotel biedt meer service; en nu blijkt dat dit hotel ten onrechte als 4-sterren werd aangeprezen. Het was altijd al 3-sterren dus je bent bij de boeking misleid.
    6 okt '23 - 15:49:35 / 6 okt '23 - 16:09:59
  9. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Indien er sprake is van misleiding mag je de overeenkomst vernietigen, wat neerkomt op je geld terugvragen en eventueel een andere vakantie boeken.
    >>LINK<<
  10. Edwin1967
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Edwin1967
    Het is een TUI classificatie.
    Wat houdt dat in?

    Faciliteiten blijven hetzelfde.
    Misschien ligt het strand of het centrum verder weg ten opzichte van de andere hotels?
    Dat ze daarom het hotel een ster minder geven om onderscheid te maken?
    Misschien loopt het personeel niet in pak met stropdas, en in de andere hotels wel?
    Is de jus de orange bij het ontbijt nu uit een pak in plaats van vers geperst?

    Misschien bij TUI even nagaan op welk punt het hotel nu een ster minder heeft gekregen?
    Eventueel daar op inspelen voor een compensatie.
  11. Patricia
    Volg je hart 💕 dat klopt

    Toon alleen de berichten van Patricia

    Thanks all

    Ga er een belletje aan wagen.
  12. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje
    Dit is wat Tui er zelf over schrijft: Een groot voordeel van een 4 sterren hotel is het feit dat het minder stijfjes is dan een 5 sterren hotel en luxer is dan een complex met 3 sterren. Hier gelden geen strenge kledingvoorschriften bij het diner en kun je gewoon aanschuiven in een korte broek. Ideaal voor een familievakantie met kinderen.
Terug naar de lijst