Weet iemand of dit zomaar mag?
De acomodatie blijft hetzelfde... Maar ik boek voor 4*. Dit wordt opeens 3..
Dus.. Mag dat?
Binnenkort ga je met TUI op reis naar Gran Canaria. Hotelnaam laat ons weten dat zij uitkijkt naar je komst. Wij hebben de volgende informatie over je reis.
Vanaf heden is de TUI classificatie gewijzigd van 4 sterren naar 3 sterren. Dit is besloten na het kritisch bekijken van het hotel en het vergelijken met de hotels in de omgeving. Dit om een betere verhouding tussen prijs en kwaliteit te hanteren. Hiermee hopen wij je verwachting beter te kunnen managen en te kunnen waarmaken. De faciliteiten blijven verder hetzelfde.
Bij het maken van de boeking was dit nog niet bekend. Omdat wij het belangrijk vinden dat de vakantie waarop je je verheugt geen teleurstellingen ter plaatse oplevert, laten wij dit nu alvast weten. Zo kun je vanaf de eerste vakantiedag genieten van een welverdiende vakantie.
-
6 okt '23 - 10:59:12
-
-
Waarom zou het niet mogen? Als ik het zo lees, is het juist eerlijker. Het hotel verdient de 4 sterren niet, er veranderd niets aan wat je krijgt of gekregen zou hebben. De diensten blijven hetzelfde. Ik lees het als verwachtingsmanagement. Je krijgt nog steeds wat je geboekt hebt.
-
-
-
Je betaalt voor een 4-sterren hotel, wellicht kies je ook bewust voor een 4-sterren hotel. Je krijgt echter een 3-sterren hotel want men wijzigt na boeking het aantal sterren. Je bent dus misleid en krijgt niet waarvoor je hebt betaald. Dat betekent dat je wegens niet nakoming restitutie van een deel van je geld moet krijgen en de boeking in stand houdt, of restitutie van het gehele bedrag zodat je een andere accommodatie kunt zoeken en boeken. Dit is de keuze die men je moet geven.
Geeft men je die keuze niet en wil men niet tot een oplossing komen, de rest de gang naar de rechter of naar een geschillencommissie zo die mocht bestaan.
Het is hetzelfde als wanneer je een nieuwe oto koopt en kiest voor een duurdere uitvoering die één klasse hoger is dan de basisklasse. Je tekent de koopovereenkomst en betaalt de rekening. En dan ga je naar de dealer om je nieuwe oto op te halen. Staat daar de oto in de basisklasse voor je klaar. Wat doe je dan?
TUI brengt het “lief”, bijna achteloos. Maar laat je daardoor niet paaien. Objectief en zakelijk gezien ben je misleid.
-
-
quote:
Dit schreef Piep
Waarom zou het niet mogen? Als ik het zo lees, is het juist eerlijker. Het hotel verdient de 4 sterren niet, er veranderd niets aan wat je krijgt of gekregen zou hebben. De diensten blijven hetzelfde. Ik lees het als verwachtingsmanagement. Je krijgt nog steeds wat je geboekt hebt.
Nee, dat is wat de touroperator hier verhult. Een 4-sterren hotel biedt meer service; en nu blijkt dat dit hotel ten onrechte als 4-sterren werd aangeprezen. Het was altijd al 3-sterren dus je bent bij de boeking misleid. -
-
Het is een TUI classificatie.
Wat houdt dat in?
Faciliteiten blijven hetzelfde.
Misschien ligt het strand of het centrum verder weg ten opzichte van de andere hotels?
Dat ze daarom het hotel een ster minder geven om onderscheid te maken?
Misschien loopt het personeel niet in pak met stropdas, en in de andere hotels wel?
Is de jus de orange bij het ontbijt nu uit een pak in plaats van vers geperst?
Misschien bij TUI even nagaan op welk punt het hotel nu een ster minder heeft gekregen?
Eventueel daar op inspelen voor een compensatie. -
-
Dit is wat Tui er zelf over schrijft: Een groot voordeel van een 4 sterren hotel is het feit dat het minder stijfjes is dan een 5 sterren hotel en luxer is dan een complex met 3 sterren. Hier gelden geen strenge kledingvoorschriften bij het diner en kun je gewoon aanschuiven in een korte broek. Ideaal voor een familievakantie met kinderen.