Er wordt dan een goot in de stoep gelegd door de gemeente, voor de laadkabel
-
-
-
Bij sommige gemeentes mag dat niet, zo'n kabelgoot. Het werkt prima maar zou het navragen bij de gemeente. Chargemap is een veelgebruikte app trouwens. In Brabant en Gelderland zijn de Vattenfal-palen meestal het goedkoopst. Je kunt bij Vattenfall een laadpas aanvragen. De snelladers bij de McDonald's zijn ook van Vattenfall en het goedkoopst.
-
quote:
Dit schreef on-my-own
Bij sommige gemeentes mag dat niet, zo'n kabelgoot. Het werkt prima maar zou het navragen bij de gemeente. Chargemap is een veelgebruikte app trouwens. In Brabant en Gelderland zijn de Vattenfal-palen meestal het goedkoopst. Je kunt bij Vattenfall een laadpas aanvragen. De snelladers bij de McDonald's zijn ook van Vattenfall en het goedkoopst.
Omgerekend vond ik het een dure excersitie €1.60 per kwh. daar tanken wij ook een liter benzine voor
Vanuit de garagebox €0.28 per kwh. Dus toch maar voor de garage zetten. Ik heb geen moeilijke garageburen
-
Vattenfall betaal je in Brabant rond 35 cent per kwh. Met de Vattenfall app vind je de laadpalen. Je filtert dan op "alleen Vattenfall". Er zijn oudere laadpalen met andere prijzen maar de provincie Brabant en Gelderland hebben na openbare aanbesteding Vattenfall gekozen. Je kunt ook de vattenfallapp gebruiken om de qr-code op de laadpal te scannen. Dan heb je geen pasje nodig. Je hebt echt veel betaald. 🫣
-
quote:
Dit schreef robinet
Omgerekend vond ik het een dure excersitie €1.60 per kwh. daar tanken wij ook een liter benzine voor
(..)
Nu niet meer, ook in Duitsland niet.
. Laadtarief is wel bizar, daar zal ook een starttarief bij zitten en misschien ook kleeftijd?
Is trouwens ook niet de bedoeling van zo'n PHEV; wel op benzine rijden en niet stekkeren (laden). Afhankelijk van de te rijden afstanden is een moderne , stekker, hybride in staat om 100 kilometer of meer elektrisch af te kunnen leggen (afhankelijk van de batterijgrootte natuurlijk). Prima voor woon- werk verkeer in de meeste gevallen. En elektrisch rijden op korte stukken is ook beter voor het mechaniek dan een traditionele, altijd fossiel, aangedreven auto.
Laadkabel over de grond op gemeentelijke grond is wel een dingetje. Ik zie het wel steeds meer in woonwijken, vaak met een kabelmat eroverheen voor het struikelgevaar.
Als de gemeente écht streng is zou je een alternatief kunnen maken: een soort uithouder/hengel zoals je dat ook in een wasbox voor de auto hebt. Het laadsnoer loopt dan niet over de grond maar hangt in de lucht (op een metertje of twee en een half is wel voldoende voor eventuele fietsers op de stoep..) en daalt dan neer langs je auto. Creatief omzeilen van de regels, zeg maar.
. Ik ben dat nu een enkele keer tegen gekomen.
-
Auto is niet meer opgeladen. Het zit ook iet in ons systeem. Er zat wel een starttaief bij van .39 cent. Geen kleeftijd. partner rijdt op zondagavond 20 kilometer naar zijn werk. Daar staat de auto hel de week stil. Op vrijdagavond rijdt hij weer 20 kilometer terug. En dat in een auto van ...
Laat we zeggen een auto voor leute mit deute. Het zal allemaal wel loslopen. Buurvrouw raadde ons wel de shell laadpas aan. -
In mijn gemeente is in de raad besloten dat er proeven komen met goten in de stoepen. Ook om mensen met rollators e.d. het niet moeilijk te maken.
Mijn dochter heeft ook een elektrische auto en legt dan een kabel met afdekking over de kabel (ze hebben een eigen aansluiting) naar de straat. Dit wordt nu gedoogd.
In mijn gemeente schijnt de elektriciteit uit de laadpalen één van de duurste te zijn uit het land. -
quote:
Dit schreef robinet
Auto is niet meer opgeladen. Het zit ook iet in ons systeem. Er zat wel een starttaief bij van .39 cent. Geen kleeftijd. partner rijdt op zondagavond 20 kilometer naar zijn werk. Daar staat de auto hel de week stil. Op vrijdagavond rijdt hij weer 20 kilometer terug. En dat in een auto van ...
Laat we zeggen een auto voor leute mit deute. Het zal allemaal wel loslopen. Buurvrouw raadde ons wel de shell laadpas aan.
Je koopt een nieuwe hybride auto voor ca 40km week? -
-
Bij ons (Almere) lopen ook proeven.
Met kabelmatten en tegels met kabelgoot
De eerste schaf je zelf aan (100 euro) , moet wel aan voorwaarden voldoen, de tweede wordt door de gemeente aangelegd en onderhouden.
Voor de proef kost het je 100 euro.
Wanneer de proeven slagen zijn de kosten voor een kabelgoot van tegels tussen de 400-600 euro. -