Alarmknop 

Onderwerp van bart

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef indigo


    Bij de reviews:

    Fijn klokje waar een DUO simkaart in kan waardoor ik geen extra kosten heb.


    Dat had ik gelezen, maar kende eigenlijk alleen telefoons waar 2 simkaarten in kunnen, maar dat heet volgens mij dual sim Smile Goed om te weten dat er een extra sim te verkrijgen is.
  2. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    Ik lees je vaker in reacties vol onbegrip dat iemand geen warme gevoelens heeft voor haar of zijn ouder(s). Geloof me, ze bestaan. De draken, heksen en ongelooflijke smerige ouders. Of Bart met zijn Phoe dit ook vanuit een negatieve beleving schrijft weet ik niet. Ik zou vanuit mijn ervaring kunnen zeggen “ Vreselijk”. Moeilijk voor te stellen, dat kan.
  3. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Alarm om pols of ketting die via kastje met zorgcentrale staat verbonden. Er moet dan wel sleutelkastje voor de zorg zijn. Ze zijn 24 /7 bereikbaar. Alarm met familie of bekenden is ook mogelijk maar wat als je niet in de buurt bent?
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Ik denk dat een eerste vraag is hoe goed de gebruiker nog vaardig is met de digitale techniek. Dat voorbeeld van Indigo ziet er prachtig uit maar dient wel om de vier dagen opgeladen te worden. Lukt dat?

    Voor mijn moeder zou het niks geweest zijn, die had de laatste jaren steeds meer mot met de Doro smartphone of de DECT huistelefoon.

    Ik belde ook niet iedere dag, had wel app verkeer doordeweeks. Het is uiteindelijk ook hoe de relatie is (geworden) tussen ouder en kind dat het contact niveau bepaald en of er andere kinderen wel of niet aanwezig zijn, denk ik.

    Sterkte ermee.
  5. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    Valdetectie werkt helaas niet altijd even goed. Ik werk in de gehandicaptenzorg en heb verschillende mensen met epilepsie verzorgd. Deze hadden allemaal valdetectie om hun pols. 9 vd 10 keer deze niet af of gaf deze valsalarm.

    Ik heb er nog geen 1 gehad, die echt een goede valdetectie had.
  6. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef wendy72
    Alarm om pols of ketting die via kastje met zorgcentrale staat verbonden. Er moet dan wel sleutelkastje voor de zorg zijn. Ze zijn 24 /7 bereikbaar. Alarm met familie of bekenden is ook mogelijk maar wat als je niet in de buurt bent?

    Ik heb m net getest hier. Het kastje staat op 1 plek in het huis, indien ze elders in t huis valt en op de knop drukt hoort ze niks van de oproeper via dat kastje. Waterdicht krijg je t nooit. Dan bellen ze haar, en als ze twee keer niet opneemt wordt de eerste op de lijst gebeld. Enz.
    Ze werd helemaal zenuwachtig van dat uittesten, is nu blij dat ze weet hoe dat gaat, als ze t wel hoort. Kastje verplaatst, werkte ook goed voor dat deel van t huis.
    Gedoe hoor dat ouder worden.
    Alles zit vijfdubbel in de vertraging.
    Heb je al iets besloten Bart?
    18 mrt '24 - 14:04:35 / 19 mrt '24 - 03:36:36
  7. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Allereerst mijn dank aan iedereen die gereageerd heeft. Super handig!

    Mijn moeder is er zo eentje die zich nooit in zo een keurslijf gaat nestelen. Gaat die alarmknop zeker niet altijd om hebben, en áls ze hem omheeft en ze valt, dan is het maar zeer de vraag of ze hem kan bedienen. Maar dat ligt natuurlijk ook aan de reden van die val.

    We hebben voorlopig bedacht dat we dagelijks contact proberen te hebben. Via telefoon of email. Een mailtje naar mijn broer en mij als ze toch de krant gaat lezen op de computer. En hopelijk ook zo nu en dan een sms'je of een belletje om te oefenen met de telefoon. We moeten even aankijken of dit gaat werken. Gelukkig is er op dit moment geen spoed.

    Nogmaals dank! Ik heb er veel aan gehad.
  8. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    Je zou ook nog kunnen denken aan een cammera die op haar bank of stoel gericht is, met of zonder geluid. Af en toe inloggen, kijken of ze veilig zit en/of geen nare geluiden hoort.
  9. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Astrid
    Je zou ook nog kunnen denken aan een cammera die op haar bank of stoel gericht is, met of zonder geluid. Af en toe inloggen, kijken of ze veilig zit en/of geen nare geluiden hoort.


    Sorry, maar dat is echt geen optie.
  10. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef bart


    Sorry, maar dat is echt geen optie.


    Zal mijn ding ook niet zijn.

    Ik weet van kennissen die dit zo wel hebben gedaan. Het geeft hun schijnbaar op deze manier rust
Terug naar de lijst