Verliefd op een huis! - Deel 3

Verliefd op een huis! - Deel 3 

Onderwerp van Bloem

Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Raaf


    Heel verstandig.
    Straks zijn er problemen met de fundering of zo.

    Die Kvik keukens zien er ook leuk uit.
    Is dat vaste prijs, of moet je dan nog pingelen?

    Volgens mij vaste prijs, maar pingelen is natuurlijk altijd de moeite waard. Al denk ik dat er weinig ruimte voor is. Zag een prachtige keuken voor 3000,- ex apparatuur. Lijkt me echt niet verkeerd!
  2. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Zucht... De bouwkundige keuring was niet zo goed... Houtworm, zwammen, schimmel, houtrot, dak binnen enkele jaren vervangen und so weiter.
    Morgen het officiele rapport en dan eens even heel goed nadenken. Ik ben toe aan een flinke borrel.
  3. quote:
    Dit schreef Bloem
    Zucht... De bouwkundige keuring was niet zo goed... Houtworm, zwammen, schimmel, houtrot, dak binnen enkele jaren vervangen und so weiter.
    Morgen het officiele rapport en dan eens even heel goed nadenken. Ik ben toe aan een flinke borrel.

    O, dat is mooi k*t Smile
  4. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Zucht... De bouwkundige keuring was niet zo goed... Houtworm, zwammen, schimmel, houtrot, dak binnen enkele jaren vervangen und so weiter.
    Morgen het officiele rapport en dan eens even heel goed nadenken. Ik ben toe aan een flinke borrel.

    Da's knap waardeloos. Ik heb om vergelijkbare redenen een paar jaar geleden ook de koop van een huis alsnog teruggedraaid (een kruipruimte waar de inspecteur niet eens m?t gasmasker in durfde te gaan)
    Heel lullig, want in je hoofd woon je er al zowat...
    Zijn het zaken waar de huidige eigenaar nog iets mee zou kunnen doen?
  5. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Zucht... De bouwkundige keuring was niet zo goed... Houtworm, zwammen, schimmel, houtrot, dak binnen enkele jaren vervangen und so weiter.
    Morgen het officiele rapport en dan eens even heel goed nadenken. Ik ben toe aan een flinke borrel.



    Als je weet wat de kosten worden kun je evt. Onderhandelen met eigenaar dat het een deel can de verkoopprijs af gaat
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Dat is inderdaad de teleurstelling nu, ik had het huis al zo ongeveer ingericht. Mijn enthousiasme is echt finaal gekelderd.

    Het is even afwachten en overleggen wat de verkopers willen en kunnen doen. Het vervelende voor hen is dat zij deze woning niet meer kunnen verkopen zonder melding te maken van de gebreken die er nu zijn. Als zij bereid zijn om de aangetaste vloerdelen met zwammen, houtworm en houtrot aan te pakken, dan scheelt dat alweer een boel. Een heikel punt blijft het dak. Nou zouden die kosten worden gedeeld met de bovenburen, ivm VVE, maar de VVE is passief en er is geen dus geen potje.

    Ik weet gewoon even niet wat verstandig is. Morgen het rapport en dan even goed overleggen en me laten adviseren door mijn ouders, adviseur en uiteraard jullie hier. Mijn hoofd zit even zo vol, dat ik niet eens meer weet of ik het huis nog steeds wil hebben en of mijn gevoel erbij nog net zo goed is.

    Ben wel ontiegelijk blij dat ik die keuring heb laten doen.
  7. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef ikke71



    Als je weet wat de kosten worden kun je evt. Onderhandelen met eigenaar dat het een deel can de verkoopprijs af gaat

    Dat is voor mij geen optie. Ik krijg 104% van de koopsom volgens de huidige hypotheekregels, dus al gaat er 20.000 van de prijs, meer dan 104% krijg ik niet gefinancierd. Het zou dus beter zijn als zij gewoon de kosten dragen en ik er niets mee hoef te doen in mijn hypotheek. Doe ik dat wel, dan moet ik een flink krediet afsluiten om alles te financieren.
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    He, getver, Bloem! Wat balen!

    Heel goed dat je die keuring hebt laten uitvoeren. Ik kan me voorstellen dat je gevoel er niet meer positief over is. Zelfs al wordt e.e.a. verholpen, je weet dat de kosten van het dak er een keer aan zitten te komen.

    Eerst maar eens afwachten wat de verkopers nu van plan zijn.

    En die borrel, die heb je verdiend!Smile
  9. Raaf
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raaf
    Oh, wat een drama!!!!
    Wat vreselijk rot voor je.Smile
    Godzijdank dat je die keuring hebt laten uitvoeren.
  10. Nondeju Bloem......gatver dat valt fiks tegen.....Smileen die borrel schenk je zelf maar lekker in....
  11. Marjan9
    vasthouden is loslaten...

    Toon alleen de berichten van Marjan9
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Zucht... De bouwkundige keuring was niet zo goed... Houtworm, zwammen, schimmel, houtrot, dak binnen enkele jaren vervangen und so weiter.
    Morgen het officiele rapport en dan eens even heel goed nadenken. Ik ben toe aan een flinke borrel.


    Ehhh....ik zou heel goed nadenken.
    Houtworm gaat nog wel, maar schimmel en zwammen?
    Ik werk met schimmels, en weet wat het betekent als deze in je huis zitten.
    De huidige eigenaar heeft het nergens over gehad?
    Ik weet niet of het je lukt, maar we gaan eerst een heel leuk weekend hebben, en jij er eens rustig over nadenken?
    Knuf!Smile
  12. kan je zeggen waar de hout rot en schimmel in zit ?

    en het dak wat voor dak is het ? pannen of dakbedeking .

    je zou een prijs op gave kunnen laten doen wat dit gaat kosten ..dit neer leggen bij verkoper ..en deal maken ..

    tenzij je toch af gaat zeggen en niet tot koop gaat komen .
Terug naar de lijst