kippen in de achtertuin

kippen in de achtertuin 

Onderwerp van xMonique

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    Maar mijn kippen hebben vannacht met z'n drie tegen elkaar geslapen, althans zo lagen ze toen ik ze bij donker controleerde maar de hele dag is het mis vandaag.
    Ik had die hoop dus ook dat het na het slapen met elkaar goed zou zijn.

    Inmiddels azijn op hun vacht, alleen in hun nek viel niet mee haha.
    Toont nog niet goed, ze pikken haar niet veel maar de nieuwe mag gewoon niks, alles is hun plek. straks een fles azijn over ze heen danSmile
  2. Petra66
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Petra66
    quote:
    Dit schreef xMonique


    Ik heb geen konijntjes, bedoel je die nepperts bij het hok? Smile

    Ja, ik ging te snel denk ik, ze zijn wel erg nep he :-)
  3. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    quote:
    Dit schreef Petra66

    Ja, ik ging te snel denk ik, ze zijn wel erg nep he :-)



    hihi, maar als je snel kijkt..... ik kan me wel voorstellen hoor. Het was zo'n verkoopplaatje.


    Hier een heel gevecht na nog een keer azijn Smile
    Ze liggen nu wel weer met z'n drie tegen elkaar aan om de warmte op te zoeken dus morgen verder kijken.
  4. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    Heb net met zaklamp gekeken. Met elkaar vredig in 1 nachtkistje. Voor het eerst. Smile
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef xMonique


    (..)
    Toont nog niet goed, ze pikken haar niet veel maar de nieuwe mag gewoon niks, alles is hun plek. straks een fles azijn over ze heen danSmile



    Ik geef ze groot gelijk.. Smile
    Er wordt maar voor hun beslist.. met zijn 2'en komen er toch ook voldoende eieren ?n heb jij je wens vervult (kippen in de tuin)?
  6. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    quote:
    Dit schreef Sander76



    Ik geef ze groot gelijk.. Smile
    Er wordt maar voor hun beslist.. met zijn 2'en komen er toch ook voldoende eieren ?n heb jij je wens vervult (kippen in de tuin)?



    nee ze waren met z'n drie?n en de haan was ook niet alles voor ze, die greep ze de hele dag vast om op hun te rijden Smile
    Trouwens is dit een zusje en zusjes weiger je niet. punt.
    2 kippen is trouwens helemaal niet fijn voor kippen, het zijn groepsdieren, zelfs 3 is eigenlijk weinig.

    Leuk draadje h? Sander??Smile
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef xMonique



    Leuk draadje h? Sander??Smile


    Ja, best wel hoor. Smile

    Hoe is het vandaag gegaan?
  8. La-Loba
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van La-Loba
    Die 2 kippen hebben het erg fijn gehad samen...het gaat ook om ''de ruimte per kip '' dus vandaar dat ik er niet meer heb genomen.
    Lijkt me voor de kippen niet fijn als ze met teveel in een hok/ren zitten, gun ze graag wat bewegingsvrijheid , ook om zo nu en dan
    buiten het hok te kunnen rondscharrelen.
  9. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    quote:
    Dit schreef La-Loba
    Die 2 kippen hebben het erg fijn gehad samen...het gaat ook om ''de ruimte per kip '' dus vandaar dat ik er niet meer heb genomen.
    Lijkt me voor de kippen niet fijn als ze met teveel in een hok/ren zitten, gun ze graag wat bewegingsvrijheid , ook om zo nu en dan
    buiten het hok te kunnen rondscharrelen.


    Zeg je dat tegen mij?
    Ik had 3 kippen alleen 1 was een haan en die moest weg, nu een hen terug. Mijn hok is voor 3 Serama's echt groot genoeg, daaromheen overdag nog een ren met stukje tuin en als ik zelf in de tuin ben dan mogen ze los in de tuin.


    Toch... ik heb me er wat mee bemoeid, met z'n drie op schoot, verplicht met z'n drie eten, enz. lijkt het iets beter te gaan. Soms mis maar soms ook redelijk goed. Niet gezellig samen maar soms wel naast elkaar.
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef xMonique

    (..)

    Toch... ik heb me er wat mee bemoeid, met z'n drie op schoot, verplicht met z'n drie eten, enz. lijkt het iets beter te gaan. Soms mis maar soms ook redelijk goed. Niet gezellig samen maar soms wel naast elkaar.



    Het zijn net kinderenSmile
  11. La-Loba
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van La-Loba
    Heb zelf ruimte voor maar 2 kippen dus daarom neem ik er niet meer.
    Als jij veel meer ruimte heb dan kun je natuurlijk meer kippen nemen.Smile
  12. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    quote:
    Dit schreef La-Loba
    Heb zelf ruimte voor maar 2 kippen dus daarom neem ik er niet meer.
    Als jij veel meer ruimte heb dan kun je natuurlijk meer kippen nemen.Smile



    ja maar 3 is max hoor, ik vind wel net als jij dat ze goed ruimte moeten hebben enne... ze poepen wat af.

    Hoe maken jullie dat schoon?
    Het hok staat hier op van die groffe steentjes, wat een ramp. Ik zat er vanmiddag naast en rook het aardig terwijl ik het elke week schoonmaak en 3 keer in de week aanveeg.
Terug naar de lijst