kippen in de achtertuin

kippen in de achtertuin 

Onderwerp van xMonique

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. ilona-xxx
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilona-xxx
    Ja het is idd een beauty Smile

    Vergeet trouwens niet om het nachthok binnenin met witkalk te verven... houd bloedluis buiten de deur ..
  2. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Gisteravond een 'Red een legkip' gehaald in Ochten. De dame is Teriyaki gedoopt en loopt al gezellig door de tuin. Mijn krieltjes vinden haar wat groot denk ik, dus ze doen niet eens zo heel lelijk...
    Plaatje
    Plaatje
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Hebben kippen geen gras nodig?
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    nope, waar die legkip vandaan komt zit ie ook wekenlang op staal of hout Smile
  5. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    quote:
    Dit schreef scar
    Hebben kippen geen gras nodig?



    Ik heb gehoord van wel, ze eten het maar vinden het ook heerlijk om te plukken.
    Toen ik ze voor het eerst los liet renden ze naar de grasstukjes terwijl ze niet eens wisten wat gras was.
    Bij mij zit er genoeg tussen de tegels Smile
  6. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    Wat leuk Dorien, wat een grote Smile
  7. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    quote:
    Dit schreef scar
    Hebben kippen geen gras nodig?

    Verderop in de tuin heb ik een stuk aarde waar ze kunnen scharrelen en zandbaden. Als er al ooit gras had gestaan, was dat nu wel weggeweest, kippen eten alles, maar dan ook alles. Als ik zin heb, zet ik ze wel eens in mijn voortuin, hoef ik niet te wieden ;). En ze krijgen sla en restjes avondeten en afval, dus op die manier krijgen ze ook nog hun 'groen' binnen. Hoewel niet noodzakelijk hoor, ze kunnen prima leven op legkorrels en graan 🐔
  8. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    quote:
    Dit schreef xMonique
    Wat leuk Dorien, wat een grote Smile

    Ja, het is echt een joekel 😳😳😳. Hoe gaan jouw kipjes?
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik heb zo'n ideaalbeeld van kippies, grote tuin, veel gras en pikken maar. Jammer dat hanen zo kukelen. Niet dat ik kippies zou nemen hoor, ja als ik de staatsloterij zou willen en een heel mooi buitenafje zou kopen.
  10. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    Scar... ik had hetzelfde gevoel maar ik moet nu wel lachen, ze hebben de hele tuin maar blijven op hun stukje naast de kooi. Eigenlijk zie ik de kippen vlakbij ons ook elke dag op hetzelfde stukje terwijl zij echt veel grond hebben.

    Ze kunnen ook voor dood spelen, ik moest zooo lachen, wist ik veel dat kippen in de zon gaan liggen bakken?
    En dan ligt de 1 voor jaffa en dan komt de ander en die gaat met zijn pootje tegen de zijkant van de liggende kip aan schoppen van .. hup wakker worden jij.
    Plaatje
  11. Bericht van xMonique is op 12-04-2015 om 20:18:46 uur verwijderd door xMonique.

    Reden: wat ik wil lukt niet.

     
  12. ilona-xxx
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilona-xxx
    Haha.. dat wist ik ook niet dat kippen van standje zonnebad houden. Leuk !
Terug naar de lijst