kippen in de achtertuin

kippen in de achtertuin 

Onderwerp van xMonique

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef xMonique
    Moeilijkste vind ik nog wel dat iedereen wat anders zegt. Op zich logisch want geen 1 kip is net zoals geen 1 mens het zelfde.

    Nu hoor ik weer dat 3 hennen bij elkaar ook flink kabaal kunnen maken vooral als 1 hen voor haan gaat spelen. Beter een haan erbij.
    Tja bij de mensen heb je ook vrouwen die voor man spelen, viswijven noemen we ze hier Smile

    Ik zal moeten afwachten en dat is duidelijk niet mijn sterkste kant.


    Een haan in een woonwijk zou ik echt niet doen. Als het niet blijkt te gaan, raak je een haan ook niet zomaar weer aan iemand kwijt (behalve voor in de pan...).
  2. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    quote:
    Dit schreef xMonique
    Moeilijkste vind ik nog wel dat iedereen wat anders zegt. Op zich logisch want geen 1 kip is net zoals geen 1 mens het zelfde.

    Nu hoor ik weer dat 3 hennen bij elkaar ook flink kabaal kunnen maken vooral als 1 hen voor haan gaat spelen. Beter een haan erbij.
    Tja bij de mensen heb je ook vrouwen die voor man spelen, viswijven noemen we ze hier Smile

    Ik zal moeten afwachten en dat is duidelijk niet mijn sterkste kant.


    Je zou kunnen kiezen voor 3 enorme kippen met een heel klein haantje erbij, die zich dan door die kippen behoorlijk ge?ntimideerd voelt...en daardoor hopelijk lekker rustig is. Of werkt dat niet zo bij kippen?
  3. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    Ik woon anti kraak, kan dus iedere maand moeten kunnen verhuizen & huisdieren zijn niet toegestaan

    Oh nee dan kan het niet. Smile
  4. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    quote:
    Dit schreef Miquel69


    Je zou kunnen kiezen voor 3 enorme kippen met een heel klein haantje erbij, die zich dan door die kippen behoorlijk ge?ntimideerd voelt...en daardoor hopelijk lekker rustig is. Of werkt dat niet zo bij kippen?


    Die 3 sterke karakter hennen hebben we hier al binnen zitten Smile,
  5. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    En heb je al verse eieren?
  6. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    quote:
    Dit schreef 00h
    En heb je al verse eieren?



    Hahaha, nee eerst kippen nodig zeggen zeSmile.

    Het ras wat ik wil (Serama) is een hele zoektocht met ook heel veel belazerij op marktplaats. Ze beloven je van alles of verkopen bakken met kuikens waarvan je weet dat het broodfokkers zijn.
    Dan maar iets langer zoeken, ik zou het liefst kippen van een kleine liefhebber fokker willen hebben die eerst de kuikens even groot laat worden en dan pas verkoopt.

    Het hok is inmiddels wel in de beits gezet maar droogt ergggg langzaam (veel vocht nog in de schuur) 2e paasdag de buurman even lief aan kijkenSmile om hem in elkaar te zetten.
  7. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    We wachten het geduldig af....

  8. dee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dee
    Ben opgegroeid op een boerderij naar mijn mening horen kippen op een boerderij in een grote ren of los lopend op het erf . In het dorp zie ik ze vaak in kleine hokjes in de prut waar geen grasspriet staat.en inderdaad een kippenhok ruikt niet aangenaam dus zet het hok op een plaats niet dichtbij je terras. Los lopen is leuk maar ze vernielen al je plantjes en poepen overal.
  9. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    quote:
    Dit schreef dee
    Ben opgegroeid op een boerderij naar mijn mening horen kippen op een boerderij in een grote ren of los lopend op het erf . In het dorp zie ik ze vaak in kleine hokjes in de prut waar geen grasspriet staat.en inderdaad een kippenhok ruikt niet aangenaam dus zet het hok op een plaats niet dichtbij je terras. Los lopen is leuk maar ze vernielen al je plantjes en poepen overal.


    Ben het op zich wel met je eens hoor. Ik vind ook dat alle dieren bewegingsvrijheid moeten hebben. Mijn parkiet vliegt hier ook rond, poep of geen poep. Als hij er weer in zit kom ik met een zeepdoek. Als hij er lang uit is moet dat 2 keer.
    Cavia zit ongeveer elke dag een uur op schoot en is zomers overdag lekker op het stukje gras buiten.


    Inmiddels is het hok klaar. Smile.

    Ik heb nog een losse ren die ik ervoor kan zetten of naar de zijkant naar het stuk tuin daar. Ik hoop dat ze straks af en toe ook door de hele tuin los kunnen.
    Ja en ik heb al begrepen.... goed schoonhouden. Nu zijn het minikipjes en dat scheelt vast wel iets.
    Plaatje
  10. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Serama's zijn leuk hoor. Erg klein. De mijne is nogal een hittepetit, ze denkt dat ze heel wat is... Heb haar Serano gedoopt. De andere kippen heten Filet en Tandoori. Kip Plof heb ik van de week in laten slapen. Ik ga nu een kip halen bij Red een legkip, dan heb ik er weer 4. Op de foto zijn haar staartveren nog niet mooi aangegroeid, ze was in de rui. Leukst is toch wel om ze los te laten in de tuin zodat ze kunnen scharrelen....
    Plaatje
  11. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    Leuk Dorien, haha die namen Smile


    Vandaag 3 kippies gehaald. Smile. Zijn nog jong en moeten 's nachts nog binnen.


    Met z''n allen op de grond gezeten, een bende Smile, zooo schattig. Blijven af en toe op schoot zitten of gaan relaxed op je been zitten (..... poepenSmile).
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    6 apr '15 - 20:31:35 / 6 apr '15 - 20:41:51
  12. destiny1974
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van destiny1974
    wat leuk Smile
Terug naar de lijst