kippen in de achtertuin

kippen in de achtertuin 

Onderwerp van xMonique

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Ingridk
    Als je niet van honden houdt zou je dezelfde vraag kunnen stellen aan een hondenbezitter. Als je honden niet leuk vindt begrijp je zijn antwoord maar moeilijk.


    Grappig, dat jij denkt / veronderstelt dat ik kippen niet leuk zou vinden...
    Kippen zijn juist een deel van mijn inkomstenbron.. momenteel.

    quote:
    Dit schreef Ingridk
    Ik vind kippen enorm mooi, eigenwijs, erg dom af en toe en dus grappig, ze hebben een hele leuke manier van omgaan met elkaar als er een haan bij zit en ze de ruimte hebben....nog meer...? De eitjes misschien..? [/B]


    Kijk, dit antwoord vertelt mij tenminste waarom je kippen leuk vindt. Smile
  2. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    Fijn jullie ervaringen.

    Daar zeg je me wat Kaatje, ik heb soms ook een kikker in de vijver, pff die kan er ook wat van, kunnen de mensen niet over klagen want het is een wild beest.
    Heb ik het nog niet eens over de wilde duiven waar ik vanmorgen wakker van werd en de zeemeeuwen kunnen er ook wat van Smile

    Wel goed schoonmaken, het stinkt veel dat hoor ik duidelijk van iedereen. 3 kleine kippies is daarom meer dan genoeg.
    Zijderhoentjes zijn ook schattig of van die kuifbeestjes.
    Serama kan ook veel broeden hoor ik maar ik blijf ze erg leuk vinden.

    Doen jullie 's nachts het nachthok dicht? Ik ben een uitslaper en dan moet je toch elke ochtend eruit om het deurtje open te doen lijkt mij.
    Als het licht is en dan uren in het nachthok (die niet heel groot is) lijkt me niet fijn.
    Maakt het uit betreft het geluid 's morgens?
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Als het nachthok donker blijft wanneer het buiten licht is.. zullen de kippen redelijk 'op stok' blijven zitten.. , denk ik.
  4. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    Wat een leuk draadje! En wat een leuk idee, kippen in de tuin! Ik ga dit met veel interesse volgen..... Smile
  5. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    quote:
    Dit schreef Sander76
    Als het nachthok donker blijft wanneer het buiten licht is.. zullen de kippen redelijk 'op stok' blijven zitten.. , denk ik.



    Maar dan moet ik verduisteringsgordijnen kopen, er zitten raampjes in het nachthokSmile


    Dank je Sander Smile
  6. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    quote:
    Dit schreef xMonique



    Maar dan moet ik verduisteringsgordijnen kopen, er zitten raampjes in het nachthokSmile


    Dank je Sander Smile


    Zwart schilderen die ramen... jou kippen, jou regels ;)!
  7. franky
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van franky
    winan dotters (of hoe je het schrijft zijn leuk! Ik had kippen en wil ze weer, ik woon buitenaf dus dat kan, hier moet je wel uitkijken met roofvogels! die jatten ze haha!
    Succes met je kippen.. Mooi nachthokje maken!

    En vroeger kippen " gevangen" als bijverdienste haha! 's-nachts met blauw licht aan, zien wij wel en de kippen niet.. maar dat ging om 10.000 pffff Bleken achteraf van die " plofkippen" te zijn! maar dat wist je toen nog niet.
  8. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Hoe oud kunnen kippen worden?
    Als ze niet ploffen bedoel ik dan he!

    Wat een gezellig draadje. Onze buren hebben ook een haan.
    Ik vind ze gezellig landelijk klinken.
    Als ik Oma word wil ik ook kippen.
  9. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Ik weet dat Poppetje van Porselein al weer een tijdje kippen houdt in haar achtertuin..... maar die is hier nu niet te vinden, maar wel op Facebook.
  10. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    Hok gekocht Smile

    Nou en nu moet ik wel verder met mijn plan Smile

    Lachen, mijn ene dochter heeft iets van: wat bezielt je en de andere dochter heel nuchter: laat maar als mama iets wil dan gaat het zo en liever gister als vandaagSmile

  11. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    ohh plofkippen, tja als je het niet wist.

    Duurt mij veel te lang voordat ik oma word (ehh hoop ik Smile)
    Ik vind dieren geluiden bijna altijd leuk. Zolang het niet een constante blaffende hond is ofzo.
    Haan... denk niet dat ik dat leuk vind in een rijtjeshuis.
  12. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef xMonique
    Hok gekocht Smile

    SmileSmileSmile

    Fotootje?
Terug naar de lijst