kippen in de achtertuin

kippen in de achtertuin 

Onderwerp van xMonique

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef maartje
    Kippen stinken


    Nee hoor,, de mest die geproduceerd wordt stinkt.. maar als je het goed schoon houdt zal dat erg meevallen..
  2. Ingridk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ingridk
    Alle bovengenoemde nadelen kloppen maar KIPPEN ZIJN ZO LEUK!
    Alleen eet mijn haan mij nu op. (hij begrijpt niet dat ik HEM straks ga opeten als hij zo doorgaat) Ik heb helemaal blauwe benen maar genieten doe ik wel van hem zoals hij voor zijn kipjes zorgt.
    Witte leghorns heb ik nu en ze leggen enorm, Schijten minder dan grote maat kippen en blijven goed achter een laag hek als je ze leewiekt.
    Plaatje
  3. Ingridk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ingridk
    Sebright krielkipjes zijn ook erg leuk en goed geschikt voor een kleinere ruimte en tuin. Let op , ze vliegen goed! Hun poepjes vallen reuze mee vergeleken met een groot kippenras. Ze zijn goed mak te maken en mooi om te zien.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  4. Petra66
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Petra66
  5. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    wow Ingrid, wat een mooie zegSmile

    Ik ben nu aan het kijken voor Serama's maar dan vnl in een hok en als we in de tuin zijn los.
    Poepen doet mijn parkiet in huis ook en de cavia maakt nog meer bende (of ik als ik stro geef Smile)
    Heb ook 4 cavia's en een konijn samen buiten gehad, dat ging toen goed betreft muizen.

    Ben alleen bang dat ze wegvliegen als ze schrikken ofzo.

    Neem geen haan maar hoop dat de dames niet zoveel lawaai maken.

  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Ingridk
    Alle bovengenoemde nadelen kloppen maar KIPPEN ZIJN ZO LEUK!
    (..).


    W?t is er zo leuk aan?
  7. Ingridk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ingridk
    Als je niet van honden houdt zou je dezelfde vraag kunnen stellen aan een hondenbezitter. Als je honden niet leuk vindt begrijp je zijn antwoord maar moeilijk.
    Ik vind kippen enorm mooi, eigenwijs, erg dom af en toe en dus grappig, ze hebben een hele leuke manier van omgaan met elkaar als er een haan bij zit en ze de ruimte hebben....nog meer...? De eitjes misschien..?
  8. Ingridk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ingridk
    Ik heb een grote achtertuin zonder buren maar of ik kippen zou houden in een kleine tuin met buren in de buurt?? Oei, oei die buren, want je hoort ze wel degelijk, ook de hennetjes en je ruikt ze. Maar dat geldt ook voor honden en katten.....Ik zou wel een heel klein en rustig ras nemen als ik dan toch er voor zou gaan. En ik zou de buren eitjes geven.
  9. Ingridk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ingridk
    Ben alleen bang dat ze wegvliegen als ze schrikken ofzo.



    [/B][/QUOTE]
    Als kippen schrikken duiken ze weg of rennen naar de ren. Vliegen doen ze vooral om eten te zoeken daar waar het niet mag of om uit te breken.
  10. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    quote:
    Dit schreef Ingridk
    Ik heb een grote achtertuin zonder buren maar of ik kippen zou houden in een kleine tuin met buren in de buurt?? Oei, oei die buren, want je hoort ze wel degelijk, ook de hennetjes en je ruikt ze. Maar dat geldt ook voor honden en katten.....Ik zou wel een heel klein en rustig ras nemen als ik dan toch er voor zou gaan. En ik zou de buren eitjes geven.



    Zooo moeilijk inschatten dit. beide buren vinden het goed, 1 buurman daarnaast is minder blij maar klaagt over alles en nog wat. Ik heb jaren last van zijn kinderen (harde muziek tot in de nacht) gehad maar dat is hij vergeten. Tja wat ik zeg moeilijk inschatten.
    Ik heb dus Serama's in mijn hoofd (3).
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Onze buren hebben kippen. Af en toe hoor ik ze ze 's morgens kakelen, maar dat duurt geen uren. Dat in tegenstelling tot de haan die ze tot 1,5 jaar geleden ook hadden. Dat beest kraaide zo'n 5 uur per dag vanaf het moment dat het licht begon te worden. Ook als hij iets of iemand hoorde, ging hij los. Vreselijk. Die hebben ze uiteindelijk weg moeten doen.

    Van de kippen ervaar ik geen hinder, al is het wel belangrijk dat ze het hok goed schoon houden.

    Dit herinnert me er ineens aan dat de kikkers in hun vijver me binnenkort weer uit mijn slaap zullen houden. Dan nog liever 10 kippen.
  12. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Serama's zijn leuk. Ik heb er 1. Kittig kipje. Maar Zijderhoenen zijn n?g leuker. Wel om de haverklap broeds, maar Leuk 👍.
Terug naar de lijst