kippen in de achtertuin

kippen in de achtertuin 

Onderwerp van xMonique

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Kaarul
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kaarul
    Bij de appie zijn de eieren en kipfilet in de aanbieding.
  2. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    quote:
    Dit schreef Kaarul
    Bij de appie zijn de eieren en kipfilet in de aanbieding.



    dank je, als ik kip wil eten ga ik daarheenSmile

  3. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Het komt vanzelf wel goed, hoor, Monique, met je derde kipje. Ze hebben wat tijd nodig om elkaar te accepteren en de pikorde te bepalen. Kippen zijn niet echt aardige dieren, en Serama's zijn best fel. Ik spuit bij zonnig weer de tuin s avonds schoon met de slang. Zodat ik lekker buiten kan zitten. Anders veeg ik alleen maar. Het gaat snel stinken hoor, schoonspuiten werkt bij mij het beste. Maar goed, ze lopen bij mij los in de tuin en hebben zo lekker veel m2 om te poepen, en ze scharrelen veel achterin, waar ik wat aarde heb, en daar zit ik niet vlakbij.
  4. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    quote:
    Dit schreef Dorien
    Het komt vanzelf wel goed, hoor, Monique, met je derde kipje. Ze hebben wat tijd nodig om elkaar te accepteren en de pikorde te bepalen. Kippen zijn niet echt aardige dieren, en Serama's zijn best fel. Ik spuit bij zonnig weer de tuin s avonds schoon met de slang. Zodat ik lekker buiten kan zitten. Anders veeg ik alleen maar. Het gaat snel stinken hoor, schoonspuiten werkt bij mij het beste. Maar goed, ze lopen bij mij los in de tuin en hebben zo lekker veel m2 om te poepen, en ze scharrelen veel achterin, waar ik wat aarde heb, en daar zit ik niet vlakbij.



    Fijn, er gebeurt niks ergs en ik heb het gevoel dat het elke dag toch iets beter gaat. Als ik erbij ben ben ik duidelijk de baas en zowaar zaten ze vanmorgen tegen elkaar aan in de zon (ik ernaast op een stoel). Ze laat zich nog veel wegjagen maar zit soms ook na 5 min. gewoon weer op diezelfde plek.
    Iig geen gevechten dus prima als ik het zo begrijp van anderen.
    Het is meer dat ik het zielig vindt.

    Hier ruik ik ze al aardig, niet in de tuin maar wel bij het hok. Even een harde boenborstel gekocht en dan vegen en idd schoonspuiten.
  5. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    Owh heeft mijn kippenkindje gistermiddag haar eerste eitje gelegd. Ik had begrepen dat het nog wel 1,5 maand kon duren maar het is een vroeg meid Smile

    Zooo schattig, zo'n klein eitje, iets groter dan een paaseiSmile
    Plaatje
    Plaatje
  6. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    quote:
    Dit schreef xMonique
    Owh heeft mijn kippenkindje gistermiddag haar eerste eitje gelegd. Ik had begrepen dat het nog wel 1,5 maand kon duren maar het is een vroeg meid Smile

    Zooo schattig, zo'n klein eitje, iets groter dan een paaseiSmile


    Ze zijn zo schattig. Heb er vanmorgen vier gebakken voor op een boterham....
    Plaatje
    14 mei '15 - 15:54:28 / 14 mei '15 - 16:20:40
  7. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    Leuk Caroline, ik ga de volgende ook in een doosje doen haha, piepeieren.

    Maar leggen ze in 1 keer meteen regelmatig of kan het nu een tijdje duren voordat het volgende ei komt en........ wie weet hoelang er maximaal tussen een heerlijke vrijpartij van hen en haan kan zitten om een bevrucht ei te krijgen? 1 dag? een week?
  8. ilona-xxx
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilona-xxx
    Update uit Limburg...

    Sinds 2 weken heb ik 3 Wyandotte zusjes. Ze zijn 1 jaar oud en easy going. Ze leggen sinds dag 1 en zijn dol op groenvoer / mais / appel en gekookte aardappelen.
    Dit krijgen ze elke dag naast hun gewone voer. Gewoon een beetje , hoef nl geen vleeskippen Smile


    Eentje is een beetje veel broeds nu dus die heb ik vanmiddag maar uit het legnest verjaagd en die afgesloten want anders eet/drinkt ze niet. ( dat zou ze zo 3 weken volhouden )

    Het hok wat ik gekocht had is leuk om te zien maar daar is ook alles mee gezegd. Wat een wrakhout.. zo onpraktisch ook. Er komt dus binnen nu en begin van de zomer een groot kippenhok waar ik zelf ook in kan.. ( ik moet nu als een slangenmens overal maar bij zien te komen. Miskoop dus !!

    De dames gedragen zich overgins als echte diva's... wil je een foto maken dan draaien ze eensgezind hun kippenkont toe !
    Plaatje
  9. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    Haha lol zoals die kippen erop staan, hooghartige dames hoor Smile

    Die van mij lusten bijna niks.

    Jouw hok is dus ook al niet veel, de mijne ook niet hoor, als je hem iets verschuift trek je hem zo kapot. Maar goed we doen het er maar mee.

    oh ze zitten bij mij voor het eerst op stok vanavond.

    Maarre een ei heeft ze niet meer gelegd, het was toch niet de eerste en de laatste? haha.
Terug naar de lijst