kippen in de achtertuin

kippen in de achtertuin 

Onderwerp van xMonique

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Ik heb kipjes in de tuin en een vriendin van mij ook.. Ze lopen gewoon los en hebben een nachthok (wel met ren maar die staat dus open). Ik had ook een haan maar dat konden mijn buren niet waarderen, dus die woont nu bij de buren van Sheeba.
    Kippen zijn enorm leuke beesten, ik vind ze enig, maar, ze schijten een hoop en ze eten alles op. Alles. Geen plant is veilig. Als ze hem niet opeten dan pikken ze alsnog de blaadjes van de steel, dat idee. In de zomer spuit ik elke avond de tuin schoon met de slang (heb tegels) en in de winter veeg ik wekelijks.
    Kosten kwa voer en stro vallen reuze mee, ziektes heb ik wel gehad, ik heb een kip in laten slapen omdat ze de ziekte van Marek had en ik heb ook een paar keer veerluis gehad. Dan spuit ik ze in. Oja en de pootjes smeer ik in met vaseline als ze kalkpoten dreigen te hebben. Ontwormen moet je ze ook. Het hok maak ik niet wekelijks schoon, af en toe wat nieuw stro, ik denk 1 keer per 3 weken dat ik het helemaal verschoon.
    Oja, ze rennen mijn huis binnen zodra de deur open staat want ze zijn gek op kattenvoer. En dan schijten ze dus binnen.
    En als ze een ei hebben geleged dan kakelen ze vreselijk, anders hoor je ze eigenlijk niet echt.
  2. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Serama's zijn leuk. Ik heb er 1. Kittig kipje. Maar Zijderhoenen zijn n?g leuker. Wel om de haverklap broeds, maar Leuk 👍.
  3. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Serama's zijn leuk hoor. Erg klein. De mijne is nogal een hittepetit, ze denkt dat ze heel wat is... Heb haar Serano gedoopt. De andere kippen heten Filet en Tandoori. Kip Plof heb ik van de week in laten slapen. Ik ga nu een kip halen bij Red een legkip, dan heb ik er weer 4. Op de foto zijn haar staartveren nog niet mooi aangegroeid, ze was in de rui. Leukst is toch wel om ze los te laten in de tuin zodat ze kunnen scharrelen....
    Plaatje
  4. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Wat leuk! En die kanarie er ook bij 😄
  5. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Gisteravond een 'Red een legkip' gehaald in Ochten. De dame is Teriyaki gedoopt en loopt al gezellig door de tuin. Mijn krieltjes vinden haar wat groot denk ik, dus ze doen niet eens zo heel lelijk...
    Plaatje
    Plaatje
  6. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    quote:
    Dit schreef scar
    Hebben kippen geen gras nodig?

    Verderop in de tuin heb ik een stuk aarde waar ze kunnen scharrelen en zandbaden. Als er al ooit gras had gestaan, was dat nu wel weggeweest, kippen eten alles, maar dan ook alles. Als ik zin heb, zet ik ze wel eens in mijn voortuin, hoef ik niet te wieden ;). En ze krijgen sla en restjes avondeten en afval, dus op die manier krijgen ze ook nog hun 'groen' binnen. Hoewel niet noodzakelijk hoor, ze kunnen prima leven op legkorrels en graan 🐔
  7. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    quote:
    Dit schreef xMonique
    Wat leuk Dorien, wat een grote Smile

    Ja, het is echt een joekel 😳😳😳. Hoe gaan jouw kipjes?
  8. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Kom dan, kippiekippie Smile
    Plaatje
  9. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    quote:
    Dit schreef Caroline
    Vanaf woensdag mag Kip hier komen wonen. Dit hok blijft open en staat in een ren van 3 bij 4 meter. Er komen ook nog twee zusjes voor haar bij. Verder heb ik nog twee aparte nachthokken. Oh zo leuk Smile.

    Leuk!
  10. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    En Monique, mijn katten zaten ook achter de kippen aan toen het nog kuikens waren. Inmiddels laten ze ze met rust. Een volwassen kip, daar dol je niet mee.. Ook mijn Seramaatje kan ongestoord het voer van Charlie stelen ;)
    Plaatje
  11. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Mijn haan is via OA herplaatst. Misschien even een draadje aan wijden?
  12. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    quote:
    Dit schreef xMonique
    Dank je voor de tip Dorien, hij staat bij advertenties.


    Enne soep wordt hij als hij naar de fokker gaat. Ach ik eet ook af en toe kip dus mag niks zeggen maar ik wil het niet horen of zien.

    Misschien een draadje in deze rubriek. Advertenties worden minder gelezen..
Terug naar de lijst