kippen in de achtertuin

kippen in de achtertuin 

Onderwerp van xMonique

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. franky
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van franky
    quote:
    Dit schreef 00h
    Hoe oud kunnen kippen worden?
    Als ze niet ploffen bedoel ik dan he!

    Wat een gezellig draadje. Onze buren hebben ook een haan.
    Ik vind ze gezellig landelijk klinken.
    Als ik Oma word wil ik ook kippen.



    Volgens mij is de gemiddelde levensverwachting voor een kip niet hoog, maar ja is maar wat je verwachtingen zijnSmile
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Kippen die op zo'n hobby matige manier gehouden worden kunnen wel een paar jaar oud worden, denk ik..

    Binnen de pluimveehouderij kunnen de sterkste legkippen dik een jaar oud worden met een eierproductie van boven de 80%.

    -----------------------------

    Ik vraag mij wel af.. is het houden van pluimvee in een woonwijk wel toegestaan in jouw gemeente?
    Straks staat er een verbodsregel in de APV... kan je mooi je kippen de nek omdraaien Smile
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef xMonique
    Hok gekocht Smile

    Nou en nu moet ik wel verder met mijn plan Smile

    Lachen, mijn ene dochter heeft iets van: wat bezielt je en de andere dochter heel nuchter: laat maar als mama iets wil dan gaat het zo en liever gister als vandaagSmile



    Zo werkt het 'vrouwen' brein kennelijk?

    Ik lees in jouw post nog nergens een afgeronde conclusie op basis van de gegeven tips / adviezen.. voor- en tegens..
    Want, zoals je zelf schrijft in je openingspost.. "voordat ik spijt krijg'

    .. en dan ineens 'hup,. een kippenhok' kopen als point of no return.. Smile..Smile
  4. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    quote:
    Dit schreef Sander76


    Zo werkt het 'vrouwen' brein kennelijk?

    Ik lees in jouw post nog nergens een afgeronde conclusie op basis van de gegeven tips / adviezen.. voor- en tegens..
    Want, zoals je zelf schrijft in je openingspost.. "voordat ik spijt krijg'

    .. en dan ineens 'hup,. een kippenhok' kopen als point of no return.. Smile..Smile



    Haha mijn brein wel Smile, nee ik ben wel heel snel maar je wil niet weten wat ik in deze dagen gelezen heb, gechat heb met mensen die Serama's fokken en voor de lol hebben, buren gesproken, uren om een hok te zoeken, woningbouw gebeld of het mocht, enz. Ik ga dan uren door.
    Daarbij was ik al bezig hiermee toen ik dit draadje startte hoor maar ik hoor heel graag meningen en adviezen/waarschuwingen.

    Het klinkt mss een beetje ondoordacht, hok gekocht en nu moet ik wel verder. Was een grapje hoor.Smile
  5. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    Gemiddelde leeftijd van een kip is 7-9 jaar maar hangt van het ras af. Kan ook 5 jaar zijn maar ook 13 ? 14 jaar.
  6. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    Niet de beste foto maar een idee. geen legkastje maar binnenhok is groot genoeg voor 3 mini kippies.
    Hij lijkt alleen hoog maar is maar een meter hoog. Verder heb ik nog een losse ren die eraan kan of ik ga een net kopen zodat een deel van de tuin afgeschermd wordt.

    Het hok lijkt wel groter hoor, echte een goede verkoop foto.
    Voor anderen die een hok willen, kijk hier goed naar.
    Plaatje
    28 mrt '15 - 20:55:21 / 29 mrt '15 - 12:17:50
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Ow, dit klinkt een stuk doordachter inderdaad.
    Mooi hok Smile
  8. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    00h wat leuk!!!!!
    k wil ook!!!
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef 00h
    00h wat leuk!!!!!
    k wil ook!!!


    Die kip of het konijn? Smile
  10. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    Moeilijkste vind ik nog wel dat iedereen wat anders zegt. Op zich logisch want geen 1 kip is net zoals geen 1 mens het zelfde.

    Nu hoor ik weer dat 3 hennen bij elkaar ook flink kabaal kunnen maken vooral als 1 hen voor haan gaat spelen. Beter een haan erbij.
    Tja bij de mensen heb je ook vrouwen die voor man spelen, viswijven noemen we ze hier Smile

    Ik zal moeten afwachten en dat is duidelijk niet mijn sterkste kant.
  11. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique

    quote:
    Dit schreef 00h
    00h wat leuk!!!!!
    k wil ook!!!



    In de wereld is er wel veel ruimte Smile
    Hoe woon jij?
  12. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef xMonique



    In de wereld is er wel veel ruimte Smile
    Hoe woon jij?

    Ik woon anti kraak, kan dus iedere maand moeten kunnen verhuizen & huisdieren zijn niet toegestaan.
    Op dit moment woon ik heel landelijk, de buren hebben geiten en kippen, ik leer ze kennen.
    Als wij achter het pand naar buiten lopen ligt er een stuk land met een hek er omheen van Liander. Het gras is vorig jaar gezaaid en de buurman heeft al voorgesteld zijn geiten er op te laten grazen. Dat zou ik best leuk vinden, maar hoe erg stinkt dat zomers als je buiten zit?
    Ik heb geen idee... gewoon uitproberen die kippen, werkt het niet dan heb je nog altijd heerlijke soepkippen toch?
    Smile
Terug naar de lijst