Verliefd op een huis! - Deel 3

Verliefd op een huis! - Deel 3 

Onderwerp van Bloem

Terug naar de lijst
  1. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Willemijn


    Nou..... ik kwam er pas achter dat mijn vloer (en later bleek ook de muren en zelfs de plafonds van de slaapverdieping) was aangevroten door huiszwam toen ik door de vloer zakte. Zwarte draden, enorme stinkende schimmelpartijen en gedeeltelijk verdwenen houten planken werden zichtbaar. Ik had een laminaatvloer die met een isolaag ertussen op houten planken lag. Die planken waren voor een groot deel verdwenen.

    En ja, de woningbouw had jaren daarvoor gaten laten boren in alle huizen zodat er meer ventilatie zou zijn in de kruipruimte maar die gaten bleken verkeerd geboord en waren meer voor de vorm dan dat het echt verschil zou maken.

    Gelukkig dus dat ik dit huis niet gekocht heb toen het kon, de woningbouw heeft de renovatie gedaan. Mijn buren met een koophuis waren minder blij want die moesten het zelf laten doen. Het niet behandelen van dit soort schimmels heeft tot gevolg dat een hele week wordt aangetast want de jaren vijftig huisjes zitten allemaal aan elkaar gebouwd en zijn met elkaar verbonden. Dus.... niet iedereen heeft zijn/haar huis laten behandelen en dus.... woekert het door.

    Het kan dus echt dat je huis wegschimmelt zonder dat je het in de gaten hebt. Muffe lucht in de kruipruimte, verkoudheden, benauwdheid en rare kuchjes kunnen een teken zijn dat er schimmels in huis zijn.

    Vocht in huis kun je voorkomen door goed te luchten, vocht in de constructie of door constructieproblemen kun je niet voorkomen door n?g meer te luchten.


    Ok, maar voordat je een huis in de verkoop zet via een makelaar wordt er getaxeerd en kritisch gekeken, toch? Dan vallen er dingen op.
  2. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Bloem


    Ben nu verder aan het kijken, toevallig gisteren na de keuring al een andere woning bezichtigd en ik ga gewoon verder zoeken. Ik pas de titel van het draadje aan. Vind het enorm fijn om te sparren en de tips te lezen Smile

    Wordt het een appartement?
    Dan zou ik toch gaan voor eentje met een actieve VVE, en eentje die ook een meerjaren onderhoudsplan heeft.
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Boep

    Wordt het een appartement?
    Dan zou ik toch gaan voor eentje met een actieve VVE, en eentje die ook een meerjaren onderhoudsplan heeft.

    Dat kan bijna niet anders in Schiedam. Allemaal gesplitste woningen en dus automatisch VVE met bovenburen of onderburen.
  4. Raaf
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raaf
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Dat kan bijna niet anders in Schiedam. Allemaal gesplitste woningen en dus automatisch VVE met bovenburen of onderburen.


    Let er op (ik heb het net achter de rug immers) dat de VVE idd een meerjarenplan heeft, er voldoende vermogen is, er niet onaangekondigde bouwplannen komen, ze een opstalverzekering m?t glasschade hebben en kijk wanneer de lift voor het laatst vervangen of gerepareerd is en dat er alleen parket gelegd mag worden mits ze zwevend en isolerend leggen.
    Zo even uit mijn hoofd dan, h??
    Ik heb het jaaroverzicht, de statuten en het financi?l jaaroverzicht en de hele mikmak van mijn VVE in mijn bezit.
    Bij elkaar zo'n 5 cm. dik pak papierwerk.
  5. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Dat kan bijna niet anders in Schiedam. Allemaal gesplitste woningen en dus automatisch VVE met bovenburen of onderburen.

    Ja maar bij het huis wat nu niet doorgaat was een niet-actieve VVE en zonder potje, schreef je.
    Dus wat Raaf al schrijft; een goeie VVE heeft z'n zaken op orde en dan kom je niet voor verrassingen te staan.
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Dat begrijp ik. Feit is alleen de VVE's waar 2 woningen onder vallen bijna altijd passief zijn, dus daar kan ik de keuze niet op maken....
  7. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Dat begrijp ik. Feit is alleen de VVE's waar 2 woningen onder vallen bijna altijd passief zijn, dus daar kan ik de keuze niet op maken....

    Oh zo. Snap"em.
  8. robbyrood
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van robbyrood
    Bloem het enige wat ik kan zeggen is: goeie beslissing, is niks voor iemand die niets zelf kan doen.
    Ook met een tegemoetkoming in de aankoop vang je niet al het werk en energie op die je er dan nog in moet steken. En je krijgt een lading gezeur achteraf als je het wel had gedaan en degene die je zou helpen constateerd van alles...dat heb ik vaak met auto's. effe nakijken...effe repareren en ondertussen ben je 3 dagen aan het sleutelen...geen pretje..je hebt het goed gedaan!!!
    Houten vloer kun je vervangen door balken en hoeklijn en dan beton er over heen maar goed dat doe je ook niet zo maar even..
    Dak enz ben ik ook niet zo'n hardloper in, mijn huis is uit 1971 en de pannen zijn nog origineel, het hout eronder ..ik heb geen idee...
    In het begin als je eens huis koopt ben je heel enthousiast en actief om alles onder handen te nemen enz maar naar mate de jaren vorderen wordt je wat meer overwogen.
    Bij mij roep mijn kozijn van de slaapkamer al een tijdje om aandacht maar het komt er gewoon niet van ..gelukkig is het hard hout en is mijn huis van beton en steen maar toch...

    Ik wens je heel veel succes toe met de volgende bezichtiging en ik geloof er echt in dat er ook voor jullie nog een geschikt huisje op je pad komt.
    Het moet die warme lekker zittende jas zijn wat je voelt als je er binnen stapt... dat is voor mij de maatstaf.
    Ben blij dat je op tijd bent weggetrokken voor deze beslissing! Smile
  9. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi
    Och meis, ik vind het supersneu voor je,
    maar toch ook blij dat je niet een kat in de zak heb gekocht.
    Want, o, o, dat had je heel veel kunnen kosten aan geld, maar ook aan plezier,
    al die ellende.
    Maar desalniettemin Smile
  10. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Ik ben nu definitief over dat huis heen. Na een aantal zinloze bezichtigingen net een huis bekeken waar zelfs Kobus enthousiast over is. Echt een prachtige woning, geweldige sfeer, zeer goed onderhouden, helemaal mijn stijl. Geen gesplitste woning, gewoon echt een huisje met een tuin van 16 meter diep en een enorme keuken en en en. Ik ben fliefd. Heel gevaarlijk, kan het prima betalen maar is duurder dan mijn oorspronkelijke bedoeling was. Ik ben fliefd!!! Smile
  11. quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik ben nu definitief over dat huis heen. Na een aantal zinloze bezichtigingen net een huis bekeken waar zelfs Kobus enthousiast over is. Echt een prachtige woning, geweldige sfeer, zeer goed onderhouden, helemaal mijn stijl. Geen gesplitste woning, gewoon echt een huisje met een tuin van 16 meter diep en een enorme keuken en en en. Ik ben fliefd. Heel gevaarlijk, kan het prima betalen maar is duurder dan mijn oorspronkelijke bedoeling was. Ik ben fliefd!!! Smile

    Ooooooh spannund Bloem!! Heb je een foto??
  12. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik ben nu definitief over dat huis heen. Na een aantal zinloze bezichtigingen net een huis bekeken waar zelfs Kobus enthousiast over is. Echt een prachtige woning, geweldige sfeer, zeer goed onderhouden, helemaal mijn stijl. Geen gesplitste woning, gewoon echt een huisje met een tuin van 16 meter diep en een enorme keuken en en en. Ik ben fliefd. Heel gevaarlijk, kan het prima betalen maar is duurder dan mijn oorspronkelijke bedoeling was. Ik ben fliefd!!! Smile

    Kijk, zo moet het zijn......... Dit wordt hem gewoon. 16 meter tuin ,jeetje........ kan je leuk tuinfeestjes gevenSmile
Terug naar de lijst