koophuis en inschrijven woningbouw

koophuis en inschrijven woningbouw 

Onderwerp van Lisenna

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Linda
    Dat meen je niet

    Dat duurt nog 14 jaar, maar dan kan ik kiezen (hoop ik) waar ik wil wonen.
  2. Irsa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Irsa
    Ik heb me 4,5 jaar geleden ingeschreven omdat het met m'n ex alle kanten op kon gaan. En maar goed ook, koophuis moet nu verkocht worden en ik krijg in januari een nieuwe woning via de woningstichting. Zodra ik daar woon schrijf ik me weer opnieuw in.
  3. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Dat duurt nog 14 jaar, maar dan kan ik kiezen (hoop ik) waar ik wil wonen.



    Gefeliciteerd trouwens
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Heel verstandig om dat te doen! Ik spreek (door mijn werk en priv?) veel mensen die zeggen het niet nodig te hebben, want ze hebben een koopwoning ?f verdienen te veel voor een sociale huurwoning etc. Dan vertel ik ze ook dat je nooit weet wat de toekomst brengt.
  5. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Klopt maar als iedereen dat gaat doen kom je nooit aan de beurt
  6. quote:
    Dit schreef Linda
    Klopt maar als iedereen dat gaat doen kom je nooit aan de beurt



    Dat ligt eraan.

    Als je actief op een huis moet reageren, maakt dat toch niet uit? Als er een hele groep mensen zit die (zeg maar) 10 jaar is ingeschreven maar (nog) niet reageert, dan hebben anderen daar toch geen last van?

    Ik ben het er mee eens: schrijf je in als verzekering voor later. Zolang je niet meeschrijft zit je niemand in de weg!

    Het wordt anders als jouw woningbouwvereniging zelf huizen toewijst aan mensen die bovenaan de lijst staan, en je als ingeschrevene maar 1 of 2 x mag weigeren en dan uit, of onderaan de lijst komt. Dan werkt dit natuurlijk niet.
    Dat is hier het geval, zodat ik me niet preventief kan inschrijven voor een bejaardenwoning (hoewel ik van plan ben 100 te worden in dit huis ;-) ).
  7. Sil
    retro

    Toon alleen de berichten van Sil
    Ik sta 11 jaar ingeschreven in mijn oude woonplaats en 5 in mijn huidige. Inderdaad voor het geval dat.
  8. Ik sta al jaren ingeschreven bij Haaglanden en Rijnmond, voor 'je weet maar nooit'
  9. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Ik sta nergens ingeschreven
  10. Lisenna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Lisenna

    quote:
    Dit schreef Linda
    Ik sta nergens ingeschreven

    Dan blijf je voor altijd wonen waar je nu.zit. Ook wel een rustig ideetoch? Dus ik ben niet de enige die dat doet of gaat doen. Ik dacht even dat ik een angsthaas ben. Maar pessimisten zijn realisten. Toch?
  11. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Lisenna

    Maar pessimisten zijn realisten. Toch?

    Zie je dat als pessimisme of handelen uit angst?
    Ik zie het eerder als 'verder kijken dan je neus lang is'. Smile
    Een hele hoop zaken kun je niet zekeren, maar dit is er eentje die wel kan en ook nog eens nauwelijks iets kost. En we weten (bijna) allemaal hoe het zomaar kan komen dat je plots op zoek moet naar een andere woning. Dus die ervaring neem je dan toch mee in het handelen nu?
  12. als dit huis is verkocht kan ik zo een nieuw huis kopen zonder hypotheek is het dan ook nog handig om mijn in te laten schrijven?
Terug naar de lijst